Dnia 6 marca 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 im. H. Ch. Andersena miał miejsce Warsztat Uczniowski zorganizowany w ramach programu "Złote Szkoły NBP - IV edycja - Polski złoty w obiegu od 100 lat- NBP i jego funkcja emisyjna”. Wydarzenie to zostało zainicjowane przez Drużynę Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, której opiekunem merytorycznym była pani Józefina Młynarska, nauczycielka geografii.

Warsztat miał na celu propagowanie wiedzy ekonomicznej wśród uczniów klas szóstych naszej szkoły poprzez przekazywanie informacji na temat polskiego złotego oraz funkcji emisyjnej Narodowego Banku Polskiego.

Przygotowując temat i przebieg warsztatu, Drużyna wybrała konkretne zagadnienia, które zostały zaprezentowane na spotkaniu. Zostały przydzielone zadania członkom drużyny, którzy opracowali prezentacje multimedialne oraz ćwiczenia interaktywne.

Podczas warsztatów uczniowie brali udział w serii zadań obejmujących pytania oraz prezentacje związane z tematyką NBP i pieniądza. Wykorzystano platformę Mentimeter, aby uczestnicy mogli odpowiadać na pytania dotyczące funkcji pieniądza, sposobów ich zarabiania oraz instytucji emitujących je na rynek.

Po prezentacjach i filmach uczestnicy mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy na temat NBP i jego funkcji emisyjnej, rozwiązując zadania na platformach LearningApps oraz Kahoot. Zadania te zostały również opracowane przez członków Drużyny.

Na zakończenie uczestnicy zostali poproszeni o podzielenie się swoimi wrażeniami na platformie Mentimeter, co pozwoliło organizatorom uzyskać informacje zwrotne na temat i warsztatów oraz obszarów do ewentualnej poprawy.

Z informacji uzyskanych od uczestników wynika, że warsztaty były ciekawym i pouczającym doświadczeniem, pozwalającym na lepsze zrozumienie roli NBP w gospodarce oraz procesu emisji pieniądza na rynek. Młodzież wyraziła także wysoką ocenę przedstawianych prezentacji i formy warsztatów.

Cele warsztatów zostały osiągnięte, a młodzież zgłębiła swoją wiedzę na temat NBP i jego funkcji. Forma przeprowadzonych warsztatów spotkała się z zadowoleniem uczestników.

7 marca odbyło się rozstrzygnięcie szkolnych konkursów zorganizowanych w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu 2024. Dyrektor szkoły wraz z panią wicedyrektor wręczyli nagrody oraz dyplomy .

Wyniki konkursów:

Klasy 1-3 „Jestem z innej bajki, nie używam telefonu”

Rymowanka

I miejsce Antoni Moraczewski kl. 1b

Wyróżnienie Lena Poneta kl. 1a

Rysunek

I miejsce Emilia Janiszewska kl. 1b

Wyróżnienia: Laura Miękus kl. 1c , Hanna Masiarz kl. 2a  

 

Kl. 4-6 „Jeden dzień bez Internetu”

Komiks

I miejsce Antoni Papuć kl. 4b

Wyróżnienie: Anna Janiszewska kl. 5b

Opowiadanie

I miejsce Adam Wójcik kl. 4b

 

Gratulujemy!

Nauczyciele bibliotekarze

Uczniowie z klasy I A wzięli udział w zajęciach z robotyki. Podczas zajęć, prowadzonych przez p. Renatę Chlibiuk, mogli poznać tajniki projektowania, budowania i programowania robotów z klocków LEGO. Zapoznali się ze zwierzętami – robotami z zoo m.in. słoniem, wilkiem, żyrafą, krokodylem, wężem oraz testowali te konstrukcje, sprawdzając czy poprawnie realizują przyjęte założenia.

Ponadto uczniowie w grupach rozwiązywali różne zadania z tematyki przyrodniczej, technicznej i z języka angielskiego. Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymywali punkty. Należy zaznaczyć, że grupy bardzo dobrze sobie radziły i mimo rywalizacji, bawiły się doskonale.

Prowadząca zajęcia podkreśliła, że nauka programowania uczy myślenia, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielności i umiejętności współpracy w zespole. Takie umiejętności są dzisiaj niezbędne w niemal każdym zawodzie, a także w otaczającym nas świecie i zachodzącymi w nim zmianami.

Był to czas nauki i świetnej zabawy. Bardzo chętnie wrócimy na kolejne zajęcia z robotyki.

Dziękujemy p. Renacie Chlibiuk za wspaniałe spotkanie.

M. Piechurska, M. Janas

1 marca gościli w naszej szkole Streetworkerzy Caritas Diecezji Radomskiej. Uczniowie klas 7 uczestniczyli w prelekcji dotyczącej kryzysu bezdomności, zostali zapoznani ze specyfiką pracy streetworkera, a także zyskali cenne informacje, w jaki sposób świadomie mogą pomagać osobom w kryzysie.

W wyniku głosowania uczniów szkół partnerskich z Hiszpanii, Polski, Turcji i Macedonii Północnej zostało wyłoniono zwycięskie logo projektu ‘NewTechnologies4Climate’ Erasmus+. Poniżej przedstawiamy wykres przedstawiający wyniki głosowania. Zwyciężyła praca ucznia z Turcji. Gratulujemy!