W ramach obchodzonego 6 lutego 2024 r. Dnia Bezpiecznego Internetu w klasach 7 i 8 odbyła  się lekcja online prowadzona przez p. Andrzeja Rylskiego „Prywatność w sieci – czemu jest ważna i jak ją chronić”.

Dla uczniów klas 1-3 uczniowie kl. 8 przygotowali flesh mob poświęcony korzystaniu ze smartfonów. Przeprowadzili pogadankę ze swoimi młodszymi kolegami na temat Co zyskujemy a co tracimy , korzystając z telefonów.

Na korytarzach szkolnych można zapoznać się materiałami tematycznymi o bezpieczeństwie w sieci.

Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu odbyły się konkursy dedykowane tematyce bezpieczeństwa w Internecie:
Klasy 1-3 Rymowanka, rysunek Jestem z innej bajki, nie używam telefonu
Klasy 4-6 Komiks, opowiadanie Jeden dzień bez Internetu
Klasy 7-8 Prezentacja,  mem Bez Internetu można żyć
Dziękujemy za udział w konkursach. Wyniki i wystawa pokonkursowa prac wkrótce.

Renata Kowal

13 lutego 2024 r. /wtorek/ z okazji Walentynek biblioteka szkolna organizuję akcję czytelniczą „Randka w ciemno z książką”. Akcja polega ona na wypożyczeniu przez ucznia książki – niespodzianki (w okolicznościowym opakowaniu), którą należy rozpakować w domu. Okres wypożyczenia to 3 tygodnie. Chętni uczniowie kl.4-8 mogą napisać recenzję książki. Najciekawsze zostaną nagrodzone punktami z zachowania i zaprezentowane na forum szkoły. Celem akcji jest reklama nowo zakupionych książek, propagowanie czytelnictwa jako alternatywy dla smartfona. Zachęcamy do udziału w tej walentynkowej akcji!

Nauczyciele bibliotekarze

     

W dniach 13 -20 stycznia 15 uczennic i 3 nauczycieli z naszej szkoły wzięło udział w krótkoterminowym projekcie mobilności osób uczących się w ramach projektu Erasmus+ ka122 ‘Zastosowanie technologii w klasie’

Wizyta miała charakter szkoleniowy. Uczestnicy doskonalili umiejętności językowe pod okiem tureckich nauczycieli, brali udział w grach integracyjnych z tureckimi i estońskimi uczniami, zwiedzali szkoły i zapoznali się z tureckim systemem edukacji. Ponadto podczas szkoleń w akademii CEKDEV uczestnicy poznali różne innowacyjne platformy nauczania/uczenia się przy użyciu sztucznej inteligencji (Leonardo.ai, MagicSchool.ai, chatgp)

W celu zgłębienia tajników ich kultury i historii odbyły się wycieczki do starożytnego miasta Side, Starego Miasta w Antalyi oraz tradycyjnego tureckiego bazaru.

Kolędo polska,

zamknięta w najprostszych nutach i słowach,

królujesz w domach we święta,

by ludzi wzruszać od nowa.

Tak wiele teraz się dzieje i wokół tyle jest złego,

Kolędo, daj nam nadzieję doczekać jutra lepszego.

Śpiewanie kolęd to jeden z najpiękniejszych polskich zwyczajów związany ze Świętami Bożego Narodzenia. Wspólne kolędowanie bowiem zbliża ludzi, buduje między nimi więź, daje uczucie bliskości. Kolędy są przepełnione ciepłem, dobrem i miłością. Tym wszystkim czego nam na co dzień brakuje. 31 stycznia, już po raz kolejny, w naszej szkole odbył się Wieczór kolęd i pastorałek. Ze staropolskim zwyczajem wieczór ten rozpoczął  gospodarz  Pan Marek Sternalski- dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej numer 2 im. H. Ch. Andersena w Radomiu.

Koncert rozpoczął duet z kl.4b: OLIWIA KUPIDURA – skrzypce i JULIAN STAŃCZYK – cymbałki.

Nasi najmłodsi przyjaciele: grupa ZERÓWECZKA wykonała wraz z rodzicami pastorałkę: „Gore gwiazda Jezusowi”.

Schola z parafii Świętej Teresy od Dzieciątka Jezus zaśpiewa kołysankę  „Śpij Jezu”.

Szczególnych wzruszeń dostarczyła nam pani Izabela Figarska pastorałką „Noel”.

Kolędowali z nami  również klasy 1-3, kl.4a oraz chór szkolny.

Duże brawa dla wszystkich uczestników.

Koncert prowadzili: Amelia Borowska, Weronika Zarębska i Mikołaj Gałązka.

Dziękujemy jeszcze raz wszystkim. Do siego roku.

   
   

W lutym i marcu 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. H. Ch. Andersena w Radomiu miała miejsce realizacja zadania "Lekcja z ekonomią - Polski złoty w obiegu od 100 lat" w ramach programu Złote Szkoły NBP – IV edycja POLSKI ZŁOTY W OBIEGU OD 100 LAT. NBP I JEGO FUNKCJA EMISYJNA.

Projekt skupiał się na historii polskiego złotego oraz roli Narodowego Banku Polskiego w emisji i kontroli pieniądza.

Zadanie objęło uczniów z oddziału przedszkolnego, klas pierwszych, drugich, piątych, szóstych i siódmych. Ogółem w zajęciach wzięło udział 228 uczniów, co dowodzi dużego zainteresowania tematem oraz chęci uczestnictwa w takich działaniach.

Przeprowadzono 23 lekcje w różnych grupach wiekowych. Zajęcia obejmowały różnorodne formy pracy, w tym zabawy, rebusy, układanie haseł reklamowych, prezentacje, filmy oraz dyskusje. Uczniowie angażowali się w projektowanie banknotów, tworzenie rymowanek oraz przygotowywanie skarbonek.

Tematyka zajęć została dostosowana do poziomu rozwoju i zainteresowań uczniów, obejmując aspekty edukacji polonistycznej, matematycznej, plastycznej, technicznej, muzycznej, historycznej i informatycznej. Uczniowie mieli możliwość zgłębienia historii polskiej waluty, począwszy od jej początków po współczesność. Poprzez różnorodne działania edukacyjne uczestnicy zdobywali wiedzę na temat roli, jaką polski złoty pełni w funkcjonowaniu gospodarki kraju. Szczególny nacisk kładziono na rolę Narodowego Banku Polskiego jako podmiotu odpowiedzialnego za emisję i kontrolę pieniądza.

Przebieg zajęć charakteryzował się dużą różnorodnością form pracy. Organizowano zajęcia, które obejmowały różne aspekty tematu, m.in. prace plastyczne, prezentacje, oglądanie filmów, dyskusje oraz zabawy matematyczne związane z pieniędzmi.

Dla uczniów klas starszych zajęcia koncentrowały się na bardziej zaawansowanych zagadnieniach związanych z historią polskiego złotego i jego funkcjonowaniem w gospodarce. Uczniowie mieli okazję m.in. eksplorować różne aspekty waluty narodowej poprzez zadania praktyczne i analizę danych historycznych. Rozwijali swoje umiejętności pracy z arkuszem kalkulacyjnym. Mieli możliwość spotkania z przedstawicielem Polskiego Towarzystwa Numizmatycznego.

Cele zajęć zostały osiągnięte, a uczniowie zdobyli wiedzę na temat historii polskiego złotego oraz funkcji Narodowego Banku Polskiego. Aktywnie w nich uczestniczyli, wykazując zainteresowanie tematem oraz chęć nauki.

Projekt został pozytywnie oceniony przez uczestników, którzy wyrażali zadowolenie z różnorodności form pracy i innowacyjnych metod ich prowadzenia.

Podsumowując, realizacja zadania "Lekcja z ekonomią - Polski złoty w obiegu od 100 lat" przyniosła oczekiwane rezultaty, poszerzając wiedzę uczniów na temat funkcjonowania polskiej waluty oraz roli banku centralnego. Zadanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczestników i zostało ocenione bardzo pozytywnie.