- Szczegóły
- Odsłony: 421
Projekt edukacyjny ,,Zima’’ realizowany był od grudnia do marca w ramach zajęć edukacyjnych w klasach II i III. Głównym celem projektu było poznawanie przez dzieci walorów zimy poprzez różnorodną aktywność i zabawę, wykorzystanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, odkrywanie i doświadczanie. W ramach projektu dzieci m.in.: ugruntowały wiadomości na temat przystosowania zwierząt do zimowej aury, dowiedziały się jak pomóc zwierzętom przetrwać mroźne miesiące i czym je dokarmiać, dokonały podziału na zwierzęta aktywnie spędzające zimę, odlatujące do ciepłych krajów i na te, które zapadają w sen zimowy, poznały różne sporty zimowe, przypomniały sobie jak bezpiecznie spędzać czas na dworze ,aby nie ulec wypadkowi, uświadomiły sobie, jak ważny jest stosowny do pogody, zimowy ubiór, bawiły się na boisku szkolnym , ciesząc się mroźną i śnieżną zimą, stworzyły piękne zimowe pejzaże. Poznały piosenki o tematyce zimowej i ułożyły do nich układy taneczne, rozwiązywały zadania z treścią dotyczące obliczeń temperatury napisały list do Pani Zimy i układały różne wypowiedzi na temat zimy.
Na kolejne wyzwania dla naszych uczniów czekają wiosenne miesiące!
D.Banaszek, A.Dolega, J.Gajda, E.Kozieł M.Piechurska
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Szczegóły
- Odsłony: 443
W czwartek 17.03.2022 czterdziestu czterech uczniów naszej szkoły brało udział w konkursie Kangur Matematyczny. Celem Konkursu jest propagowanie kultury matematycznej w jak najszerszych kręgach uczniów szkół wszystkich typów. Testy konkursowe , dostosowane do odpowiedniej grupy wiekowej, składały się z zadań o różnym stopniu trudności. Dla większości uczniów był to kolejny udział w tym konkursie, jednak „Żaczki” (kl. II) i część „Maluchów” (kl .III i IV) po raz pierwszy zmagały się z tego typu zadaniami. Dla nich nie lada wyzwaniem było zakodowanie karty odpowiedzi, jednak mogli liczyć na pomoc nauczycielek nadzorujących konkurs. Koordynatorem szkolnej akcji była p. Renata Chlibiuk.
Każdy uczestnik otrzymał w dniu konkursu zabawkę logiczną „Zaplątany Kangurek”. Życzymy naszym matematykom sukcesów i czekamy niecierpliwie na wyniki w maju.
p. Alicja Kościowska i p. Renata Chlibiuk
- Szczegóły
- Odsłony: 410
Od 21 marca 2022 r. rozpoczynamy zbiórkę nakrętek dla Krzysia Czupryna, cierpiącego na niezwykle rzadką, nieuleczalną chorobę genetyczną EB - pęcherzowe oddzielanie naskórka. Pudełko, do którego należy wrzucać nakrętki znajduje się w szkole, przy wejściu głównym. Akcja potrwa do 29 kwietnia 2022. Zachęcamy do udziału!
Biblioteka Szkolna, Szkolny Klub Wolontariatu
- Szczegóły
- Odsłony: 506
18 marca 2022 r. po raz pierwszy w bibliotece szkolnej gościliśmy uczniów z klasy: Ia i Ib wraz z wychowawcami. Dzieci zwiedziły bibliotekę, zapoznały się z księgozbiorem i poznały regulamin wypożyczania. Prace plastyczne stanowiące wystrój czytelni zachwyciły pierwszaków, wśród nich rozpoznały ilustracje do baśni H. Ch. Andersena. W trakcie pogadanki, którą przeprowadziła pani bibliotekarka przypomniano nowym czytelnikom korzyści płynące z czytania oraz jak należy szanować książki, by służyły jak najdłużej. Uczniowie wypożyczyli swoją pierwszą książkę m.in.: „Baśnie Andersena” i „Zaczarowaną Zagrodą„ Aliny i Czesława Centkiewiczów. Pobyt w szkolnej książnicy był dla uczniów miłym doświadczeniem. Fotorelację z wizyty zamieszczamy poniżej. Mamy nadzieję, że pierwszaki będą często i chętnie odwiedzali szkolną bibliotekę!
Nauczyciele bibliotekarze
|
|
|
|
|
|
- Szczegóły
- Odsłony: 440
21 marca obchodzony jest Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Data obchodów jest symboliczna, przypada na 21 dzień 3 miesiąca w roku, ponieważ to właśnie dodatkowy, trzeci, chromosom w 21 parze składających się z łańcuchów DNA chromosomów w ludzkich komórkach powoduje występowanie tej wady genetycznej. Stąd też inna nazwa tego zaburzenia – trisomia 21. Światowy Dzień Zespołu Downa usankcjonowano w 2005 roku w ramach inicjatywy Stowarzyszenia Down Syndrome International. Jego międzynarodowym symbolem stały się kolorowe skarpetki, zwłaszcza zabawne skarpetki, nie do pary. Kiedy je nosimy, wyrażamy tolerancję, zrozumienie i wsparcie dla osób chorych. Wysyłamy też sygnał o miłości do tego, co inne i niezwykłe.
Każdy z nas może w prosty sposób przyłączyć się do tej akcji. Wystarczy założyć kolorowe skarpetki, koniecznie nie do pary. Zachęcamy, aby 21 marca w poniedziałek każdy uczeń założył kolorowe skarpetki na znak solidarności z osobami z zespołem Downa.
Dlaczego właśnie kolorowe skarpetki, nie do pary? Mimo iż noszenie skarpetek nie do pary jest obecnie bardziej popularne, jednak nadal uważane jest za coś wyjątkowego i sprawia, że właściciele wyróżniają się w tłumie. Tak samo na co dzień czują się osoby z zespołem Downa – odmienne na tle jednolitego tłumu. 21 marca zakładamy dwie inne skarpetki, by pokazać, że bycie „innym niż inni” nie oznacza niczego złego.
21 marca dołącz do Zespołu Kolorowych Skarpetek i okaż solidarność z osobami z zespołem Downa. Zapraszamy do wspólnej zabawy.
Małgorzata Linowska-Wasik i Karolina Zimnicka
Strona 79 z 93