„Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć.”

                                                                                                                             Janusz Korczak

    Dzień Edukacji Narodowej obchodzony był w naszej szkole 13 października 2022 r. Z tej okazji odbyła się uroczystość szkolna z udziałem dyrekcji szkoły, nauczycieli, rodziców, uczniów i zaproszonych gości. 

    W części oficjalnej można było wysłuchać przemówień okolicznościowych oraz oklaskiwać nauczycieli i pracowników obsługi wyróżnionych przez dyrektora szkoły. W części artystycznej uczniowie dziękowali swoim nauczycielom tańcem, śpiewem, występami teatralnymi. Pięknie zaprezentował się teatrzyk "Bajkoludki” przygotowany przez p.A.Dolegę i p.M.Piechurską. Uczniowie klas ósmych przedstawili scenki z życia szkolnego. A dzieci z oddziału „0”, pod kierunkiem p.D.Krupińskiej, uroczo zatańczyły taniec „ Ty i ja”, do którego zaprosiły dyrekcję szkoły. Zaśpiewały również piosenkę, której tekst był specjalnie przygotowany na tę okoliczność. Wszystkim występującym należały się ogromne brawa!

  Uroczystość zakończyła się ogłoszeniem wyników konkursu plastycznego  pt. „Mój Nauczyciel w karykaturze”. Wygrała karykatura pana Andrzeja Szczepanika w wykonaniu uczennicy klasy 7 B, Nadii Szczepaniak. Galerię wszystkich prac konkursowych można było obejrzeć po zakończeniu uroczystości.

  Wręczane przez uczniów kwiaty i składane życzenia na pewno były pięknym podziękowaniem za trud nauczycieli włożony w edukację.

                                                                                        Opracowała: Hanna Walczak

W dniach 3.10 – 7.10.2022 r. w ramach projektu Generating the Digital Biosphere by Coding Erasmus+ grupa nauczycieli z naszej szkoły wzięła udział w wizycie partnerskiej,  w szkole Istituto Comprensivo „Madre Claudia Russo – Solimena” w Neapolu, we Włoszech. Oprócz naszej szkoły byli przedstawiciele szkół z Turcji, Macedonii, Rumuni i Włoch. Podczas pobytu zwiedziliśmy szkołę, która mieści się w dwóch budynkach. W jednym uczą się klasy młodsze, w drugim klasy starsze, gdzie duży nacisk położono na naukę gry na instrumentach. Oglądaliśmy zajęcia lekcyjne, występy artystyczne, pracę nauczycieli z najmłodszymi dziećmi. Naszą uwagę zwrócił fakt, że na lekcjach było do 15 uczniów, w jednakowych strojach i po dwóch nauczycieli. W kolejnym dniu zapoznaliśmy się z systemem oświaty we Włoszech oraz wzięliśmy udział w warsztatach z kodowania. W następnym dniu byliśmy z wizytą w urzędzie, gdzie przyjął nas burmistrz regionu Kampanii. Podczas tego spotkania odbyła się dyskusja na temat systemów szkolnictwa w krajach partnerskich. Staraliśmy się wychwycić podobieństwa i różnice. Podczas wizyty był czas aby zobaczyć jak wygląda miasto Neapol, życie ludzi na co dzień.

Otwarta środa 12.10.2022 g. 17:00 - 18.00

Dyżury nauczycieli:

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Sala nr 3 – wychowawcy klas 1c, 2a

Sala nr 4-   wychowawcy klas 1a,  2b

Sala nr 5- wychowawca klasy 1b

Sala nr 6- wychowawcy klas    3a, 3b


Klasy 4 - 8

Bałękowska Anna - 110

Bąbolewski Piotr - 7

Chęć Dariusz - 110

Chlibiuk Renata - 107

Figura Monika - 105

Janas Agnieszka - 109

Janikowska Renata - 106

Jaroszek Artur - 1

Jędryszek Edyta - Gabinet pedag. i psych.

Kaca Robert - 103

Kacprzak Monika - Pokój nauczycielski

Kosmala Katarzyna - 109

Kościowska Alicja - 108

Kowal Aleksandra - 7

Linowska - Wasik Małgorzata - Pokój nauczycielski

Łyczak Katarzyna - 109

Machnio Anna  - 106

Mąkosa Anna - 109

Młynarska Józefina - 101

Papaj Dorota - Gabinet pedag. i psych.

 Pietralski Kamil - Pokój nauczycieli w-f

Sikorska Agnieszka - 108

Sitarz Lidia - 103

Skoczek Izabella - Gabinet pedag. i psych. 

Szczepanek Andrzej - 101

Ks. Szeląg Michał - Pokój nauczycielski

Szymczak Tomasz - Pokój nauczycieli w-f

Tokarska Renata - Pokój nauczycielski

Walczak Hanna - 104

Wątorska Aneta - Pokój nauczycieli w-f

Weychan Irmina - 102

Jak co roku obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) (ang. World Multiplication Table Day). To akcja edukacyjna, która odbywa się każdego roku w pierwszy piątek października. Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach.

Uczniowie przystroili szkołę własnoręcznie zrobionymi plakatami. Na wybranej lekcji wszyscy uczniowie klas 3 - 8 pisali krótki egzamin z tabliczki mnożenia (5 przykładów). Na długiej przerwie trzy Komisje Egzaminacyjne (pierwsza : Jakub Czajka , Hanna  Jakóbowska, Zuzia Dobrzańska ; druga : Szymon Gomuła, Emil Matysiak, Eryk Kiełbasa; trzecia: Kamila Chołuj, Oliwier Banasiak – ucz. kl. 6c) dodatkowo egzaminowały nauczycieli, obsługę szkoły. Taka zamiana ról jest zazwyczaj bardziej stresująca dla… dorosłych.

 

Koordynator akcji – Alicja Kościowska

W dniach 25. 09 – 01.10 . 2022 r.  trzy uczennice z naszej szkoły  wraz z nauczycielami odwiedziły szkołę  w Kownie,  na Litwie. Celem wizyty była praca  i wymiana doświadczeń związanych z realizacją projektu ”Green  Schools for a bright green future- Small steps can make a difference”. Pierwszego dnia po  uroczystym powitaniu obejrzeliśmy  program  artystyczny przygotowany przez uczniów szkoły partnerskiej oraz przekazaliśmy upominki od naszej szkoły gospodarzom. Uczniowie  z  Polski, Litwy, Portugalii, Niemiec, Hiszpanii i Grecji wzięli udział w zajęciach integrujących (tańce, quizzy, baransoletki przyjaźni). Kolejnym punktem programu były prezentacje o szkołach i krajach partnerskich oraz  praca zespołowa  dotycząca kreatywnego projektu ”Ecologically cleean car”. Drugi dzień to wizyta w muzeum M. K. Ćiurlionis, gdzie odbyły się warsztaty  i projekcja niezwykłego filmu „ Trail of Angels”. Następnie zostałyśmy podzieleni zespoły uczniów i nauczycieli  i  wzięliśmy udział w grze na orientację „Poznajemy miasto Kowno”. Kolejny dzień to całodniowa wycieczka do Troków, rejs statkiem i zwiedzanie zamku. Zwiedziliśmy również Wilno,  w tym Bazylikę archikatedralną, kościół św. Anny, kaplicę Ostrobramską, Plac Ratuszowy, ulicę Literacką oraz wjechaliśmy kolejką na wzgórze Giedymina i oglądaliśmy piękną panoramę miasta. Następnego dnia  nasze uczennice wraz  ze swoimi kolegami z Litwy uczestniczyły w zajęciach szkolnych.  Później miały okazję wziąć udział w wykładzie  prof. Linasa Kliućinskasa na temat ” Clean fuel. Carbon Footprint”  na Uniwersytecie  Technologii  w Kownie. Odwiedziłyśmy również muzeum  artystyczne Yoko Ono. Tego dnia odbyło się uroczyste podsumowanie projektu ”Green  Schools for a bright green future- Small steps can make a difference”.  Braliśmy udział w programie artstycznym, po którym nastapiło wręczenie przez organizatorów certyfikatów i podziękowań.  Wszyscy uczniowie podziękowali  litewskim rodzinom za miłe przyjęcie i pobyt w ich domach wręczając im pamiątkowe listy w butelce.  Na koniec był tort oraz pamiątkowe zdjęcia.  Miłym zaskoczeniem był fakt, że  nasza uczestniczka z Polski obchodziła urodziny  i wszyscy dla niej  tego wieczoru zaśpiewali 100 lat! W ostatnim dniu odbyła się całodniowa wycieczka do Parku Labiryntów  oraz Szlaku w Koronach Drzew „Laju Takas”w Anykśćiai (Onikszty), która była pełna wrażeń i niespodzianek. Pobyt na Litwie pozostawił w pamięci uczennic niezwykłe wspomnienia. Swoje wrażenia z wyjazdu   zaprezentowały w  prezentacjach i filmikach. Była to dla nich szansa do poznawania własnych możliwości i przełamania wszelkich barier oraz okazja  do poznania ludzi, ich zwyczajów i tradycji.  Uczyła  samodzielności, ale także współpracy w środowisku wielokulturowym, umożliwiła  zdobywanie nowych umiejętności i doświadczeń. Pożegnanie było pełne wzruszeń  ale pocieszające jest fakt, że  zobaczymy się z naszymi przyjaciółmi już w  listopadzie, na wizycie w Polsce.

Zachęcamy  wszystkich  nauczycieli i uczniów do udziału w  projektach ERASMUS+.  Jest to szansa na zdobycie  nowych doświadczeń, umiejętności i  doskonała okazja do poznania ludzi, ich kultury, historii, zabytków oraz doskonalenia języka angielskiego.

M. Piechurska i A. Dolega