- Szczegóły
- Odsłony: 572
![]() |
Z wielką przyjemnością przedstawiamy szkolnych mistrzów ortografii.
Przez 10 miesięcy uczyli się pisowni trudnych i bardzo trudnych wyrazów. 10 czerwca 2024 roku 19 uczestników przystąpiło do finału Ligi ortograficznej. Zmierzyli się ze swoją pamięcią, pisząc 350 słów z u, ó, rz, ż, h, ch, małą i wielką literą.
1.miejsce Kacper Szymański z klasy 7 b - 0 błędów
Alicja Ziemens z klasy 6 a - 0 błędów
2.miejsce Bartłomiej Czerwiński z klasy 6 a
Zuzanna Dobrzańska z klasy 7 c
Jakub Kalinowski z klasy 8 a
Julia Wróbel z klasy 8 a
3.miejsce Dominika Nowak z klasy 4 a
Pozostali finaliści:
Oskar Wołczyński z klasy 4 a
Maja Holewińska z klasy 6 c
Nikodem Gryza z klasy 7 b
Jagoda Lipińska z klasy 8 a
Joanna Nowak z klasy 4 a
Antoni Baczewski z klasy 7 b
Lily Ślaza z klasy 5 a
Karol Krawczyk z klasy 7 b
Amelia Pietrzyk z klasy 7 c
Dawid Kurys z klasy 7 b
Łucja Rojek z klasy 8 a
Maja Czerwińska z klasy 8 a
Gratulujemy wszystkim :)
Monika Figura, Renata Janikowska
Fundatorzy nagród:
KINO HELIOS
KRĘGIELNIA SPLIT
LODY NATURALNE BORKI RADOM
- Szczegóły
- Odsłony: 842
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Dnia 24 maja 2024 r. w słoneczne popołudnie na terenie naszej szkoły odbył się „Festyn Rodzinny”. To cykliczna impreza, która łączy szkołę ze środowiskiem lokalnym. Bogaty program festynu sprawił, że boisko szkolne wypełniło się całymi rodzinami i sympatykami szkoły.
Na gości festynu czekało dużo atrakcji w postaci: warsztatów szydełkowania, modelowania balonów, malowania twarzy i wodnych tatuaży. Sprzedaż gadżetów sportowych, konkursy zgaduj – zgadula, zmagania sportowe rodziców i dzieci przyciągnęły dużą rzeszę uczestników.
Bardzo podobały się pokazy zapaśnicze UKS Reszka. Wiele osób skorzystało też z kącika ciekawej książki oraz akcji bookcrossingu. Na scenie festynowej odbyły się pokazy teatralno – taneczne dzieci z klas 0-4 i wychowanków Domu Kultury „Borki” oraz solowy występ gitarowy jednego z uczniów klasy 7B.
Szkolna kawiarenka częstowała domowymi ciastami oraz lemoniadą. Były wata cukrowa, lody, popcorn. Najmłodsi zjeżdżali na dmuchanym zamku.
Przyjazd motocykla policyjnego i samochodu był niespodzianką, szczególnie wjazd na teren szkoły na sygnałach dźwiękowych. Każdy mógł obejrzeć z bliska sprzęt policyjny, wsiąść, włączyć sygnały świetlne i dźwiękowe, zadawać pytania na tematy pracy policyjnej i wyposażenia.
W trakcie festynu członkowie Rady Rodziców przy PSP 2 rozdawali cegiełki
z przeznaczeniem na organizację jubileuszu 60 – lecia szkoły, które będziemy obchodzić w październiku 2024 r.
Gorąco dziękujemy wszystkim, którzy pomogli w organizacji festynu. Mamom, babciom, ciociom za pyszne wypieki i oczywiście Wam, gościom, za przybycie
i wspólną zabawę.
Do zobaczenia na kolejnym festynie.
Organizator : Hanna Walczak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Szczegóły
- Odsłony: 998
W ramach IX Maratonu Czytelniczego udział online wzięli przedstawiciele Instytucji kulturalno – oświatowych: Zamku w Krasiczynie , Zamku Książ, Pałacu w Nieborowie i Puławach, Muzeum Zabawek w Kudowie Zdroju i Teatru Wybrzeże Gdańsk.
Nagrali oni filmy, w czasie których czytają fragmenty książki „Pani bibliotekarka na tropie” Elizy Mikulskiej.
Serdecznie dziękujemy przedstawicielom ww. Instytucji za udział w maratonie.
Zachęcamy gorąco Uczniów, Rodziców i Nauczycieli do obejrzenia i wysłuchania nagrań w niecodziennej scenografii.
Organizatorzy
- Szczegóły
- Odsłony: 1008
![]() |
![]() |
28 maja 2024 r. odbyły się w naszej szkole Wybory Szkolne w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego "Młodzi Głosują – Wybory do Parlamentu Europejskiego 2024”. Symulacja wyborów rozpoczęła się o godzinie 9:00 w sali 103, która została specjalnie przygotowana na tę okazję. Uczniowie mieli możliwość oddania swojego głosu na przygotowane listy wyborcze, które odzwierciedlały rzeczywiste komitety wyborcze. Całe wydarzenie przebiegło w atmosferze zainteresowania i zaangażowania, co pokazuje, jak ważna dla młodzieży jest możliwość uczestnictwa w procesach demokratycznych.
Po zamknięciu lokalu wyborczego komisja uczniowska przystąpiła do liczenia głosów.
Wyniki zostały przesłane elektronicznie na platformę Centrum Edukacji Obywatelskiej. Oficjalne wyniki ogólnopolskiego projektu "Młodzi głosują" zostaną opublikowane na stronie CEO 10 czerwca 2024 r. Wyniki szkolne przedstawimy również w tym dniu w gazetce elektronicznej.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom i pracownikom szkoły za zaangażowanie i pomoc w przeprowadzeniu tego ważnego wydarzenia. Wybory Szkolne były nie tylko edukacyjną lekcją demokracji, ale również wspaniałym doświadczeniem dla wszystkich uczestników.
Zapraszamy do śledzenia wyników na stronie CEO.
L. Sitarz
- Szczegóły
- Odsłony: 992
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
24 maja 2024 roku w Młodzieżowym Domu Kultury odbyło się spotkanie uczniów szkół radomskich, podsumowujące projekt "100 złotych lat. Historia polskiego pieniądza". Projekt, realizowany przez uczniów radomskich szkół pod patronatem RODoN, trwał od września 2023 roku i miał na celu pogłębienie wiedzy na temat historii polskiego złotego oraz zrozumienie ekonomicznych aspektów związanych z walutą narodową. Uczestniczyli w nim uczniowie klas 7 i 8 naszej szkoły.
W ramach spotkania odbyła się ciekawa i burzliwa debata pt. "Euro czy Złotówka". Uczniowie wykazali się dużą wiedzą i znajomością tematu, przedstawiając interesujące argumenty zarówno za zachowaniem złotego polskiego, jak i za wprowadzeniem euro. Dyskusja była dynamiczna i angażująca.
Po debacie przeprowadzono ćwiczenie z wykorzystaniem drzewa decyzyjnego "Euro czy Złotówka", które pozwoliło uczniom przeanalizować różne scenariusze i konsekwencje wyboru waluty. Było to praktyczne zadanie, które pomogło uczestnikom zrozumieć złożoność podejmowania decyzji ekonomicznych oraz rozważyć wszystkie za i przeciw związane z każdą opcją.
Następnie odbyło się referendum wśród uczestników na temat wyboru waluty - złoty czy euro. Wyniki referendum pokazały, że większość uczniów opowiedziała się za zachowaniem polskiego złotego.
Spotkanie było doskonałą okazją do integracji uczniów z różnych szkół w Radomiu. Wspólna praca nad projektem, udział w debacie oraz dyskusje pozwoliły na zacieśnienie więzi między uczniami. Było to wartościowe doświadczenie, które pokazało, jak ważna jest współpraca i wymiana poglądów między młodymi ludźmi.
Na zakończenie spotkania dokonano podsumowania działań podjętych w ramach projektu. Było to wyjątkowe wydarzenie, które nie tylko wzbogaciło wiedzę uczniów, ale także pozwoliło im aktywnie uczestniczyć w dyskusji na ważny temat gospodarczy.
Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział i zapraszamy do udziału w kolejnych projektach.
Lidia Sitarz
Strona 28 z 93