Dzisiaj Andrzejki to przede wszystkim zabawa. Andrzejki są specjalną okazją do zorganizowania ostatnich hucznych zabaw przed rozpoczynającym się adwentem.

W środę, 27 listopada 2024r., uczniowie kl.4-8 uczestniczyli w szkolnej dyskotece. Andrzejkowa zabawa przyciągnęła wszystkich, którzy oczekiwali „tanecznych pląsów” na parkiecie. Dyskoteka pozwoliła na zintegrowanie się młodzieży, kształcącej się w naszej szkole.  Dziękujemy wszystkim za aktywny udział w dyskotece szkolnej!

                                                                                           Samorząd Uczniowski

Według dawnych wierzeń, noc świętego Andrzeja miała moc magiczną, pozwalającą zerknąć przez ramię w przyszłość. Dzisiaj Andrzejki to przede wszystkim zabawa. Mało kto wierzy w moc wróżb, które współcześnie przybrały formę dodatku do tanecznych zabaw. Andrzejki są specjalną okazją do zorganizowania ostatnich hucznych zabaw przed rozpoczynającym się adwentem.

Piątek w naszej szkole przebiegał  pod hasłem wróżb i zabaw andrzejkowych. Już od samego rana,  klasy młodsze uczestniczyły we wróżbach i magii.

Każdy uczestnik andrzejkowych szaleństw z niecierpliwością przekłuwał papierowe serce, aby odczytać imię swojej sympatii, losował magiczne bileciki z nazwami zawodów przyszłości, szukał swojej szczęśliwej liczby.

                                                                                              Samorząd Uczniowski

 

25 listopada 2024r. dzieci z Zeróweczki uczciły Dzień Pluszowego Misia. Rozpoczęły dzień Misiowym powitaniem. Zapoznały się z historią powstania maskotki Misia -  w oparciu o film edukacyjny "Król zabawek". Wiele radości dostarczyła im gimnastyka z misiami oraz zabawa rytmiczna z Misiem Rytmisiem. Wykorzystując instrumenty perkusyjne, kształciły poczucie rytmu. Kolejnym punktem wyjątkowego, wesołego dnia był taniec "Niedźwiadek", który na pewno na bardzo długo zachowa się w pamięci.

Dorota Krupińska

25 listopada uczniowie klas ósmych mieli wyjątkową okazję uczestniczyć w spotkaniu z panem Pawłem Wasilkowskim – adwokatem, członkiem Radomskiej Izby Adwokackiej oraz właścicielem kancelarii adwokackiej w Radomiu. Tematem zajęć były odpowiedzialność nieletnich w świetle prawa oraz ich prawa i obowiązki.

Pan Paweł Wasilkowski opowiedział o swojej drodze zawodowej – o tym, jak został prawnikiem, na czym polega rekrutacja na studia prawnicze oraz o wyzwaniach i tajnikach swojej pracy. Uczniowie mieli również możliwość zadawania pytań, co pozwoliło im lepiej zrozumieć specyfikę zawodu prawnika.

Podczas spotkania pan adwokat omówił zagadnienia z zakresu prawa karnego i cywilnego, podkreślając, jak istotne jest posiadanie podstawowej wiedzy prawniczej. Zwrócił uwagę na zagrożenia wynikające z nieznajomości prawa, a także na rosnące znaczenie znajomości przepisów w wielu zawodach. Uczniowie dowiedzieli się również o różnych specjalizacjach w tym zawodzie.

Szczególnie interesującą częścią spotkania były informacje dotyczące wykroczeń najczęściej popełnianych przez nieletnich, zwłaszcza naruszeń prawa w Internecie i na portalach społecznościowych. Pan Wasilkowski omówił konsekwencje takich działań oraz wyjaśnił, jakie kary mogą być nałożone przez sąd w przypadku łamania prawa.

Spotkanie z adwokatem było niezwykle pouczające i inspirujące. Dzięki tej wizycie uczniowie nie tylko dowiedzieli się, jak wygląda codzienna praca prawnika, ale również zrozumieli, jakie kompetencje i umiejętności są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tej profesji.

Serdecznie dziękujemy panu Pawłowi Wasilkowskiemu za profesjonalne i angażujące spotkanie oraz poświęcony czas.

20 listopada 1989 roku Zgromadzenie Ogólne ONZ uchwaliło Konwencję Praw Dziecka. W rocznicę tego wydarzenia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.

W dniu 20 listopada 2024 roku w ramach działalności SU i Klubu Szkół UNICEF społeczność naszej szkoły po raz kolejny organizowała obchody 35. rocznicy uchwalenia Konwencji wspólnie z UNICEF. W tym roku skupiliśmy się na przyszłości, widzianej oczami dzieci i młodzieży.

W ramach obchodów społeczność szkolna wykorzystała w podejmowanych działaniach niebieski kolor, który jest symbolem solidarności z ich rówieśnikami z regionów, w których pomoc niesie organizacja UNICEF. Szkolne sale i korytarze zostały przystrojone niebieskimi balonami i szarfami.

Uczniowie szkoły uczestniczyli w zajęciach, na których podejmowany był temat praw dziecka, z wykorzystaniem materiałów umieszczonych na stronie organizatora- animacji, zeszytów ćwiczeń, interaktywnych quizów. Dzieci z oddziału przedszkolnego zaśpiewały piosenkę „Nasze Marzenia” oraz wiersz „Dziecięce Marzenia”. W klasach 1-3 uczniowie przygotowywali plakaty prezentujące ich marzenia o przyszłości.

W klasach starszych uczniowie pisali listy do siebie samych z przyszłości, opisując świat, w którym chcieliby żyć. Uwzględnili w nich problemy dzieci współczesnego świata, a także zaproponowali własne rozwiązania.

„Piszę do Ciebie z 2024 roku. Wyobrażam sobie, jak chciałabym, żeby wyglądał świat za 20 lat.

Mam nadzieję, że będzie to miejsce, w którym ludzie lepiej się rozumieją i dbają o siebie nawzajem, a nie myślą tylko o sobie. (…)

„(…) Wyobrażam sobie, że konflikty będą rozwiązywane pokojowo, a politycy i przywódcy będą bardziej skupieni na współpracy niż na własnych interesach. (…)”

„(…) Marzę, że technologia będzie pomagała ludziom w zdrowiu, edukacji i trosce o środowisko, ale nie zastępowała prawdziwych zdolnych ludzi. (…)”

Bardzo dziękujemy całej społeczności szkolnej za aktywny udział w akcji.

Organizatorzy