Do projektu Erasmus+ ’Generowanie cyfrowej biosfery przez kodowanie’ przystąpiliśmy w roku 2020, ale ze względów epidemicznych realizacja wszystkich zadań, w tym mobilności kadry nauczycielskiej została przesunięta na rok 2021.
W dniach 20 – 24.09.2021 r. w ramach ww. projektu odbyła się w naszej szkole pierwsza wizyta partnerska. Gościliśmy delegację nauczycieli ze szkół z Włoch: Istituto Comprensivo Madre Claudia Russo-Solimena, z dwóch szkół z Turcji: BAĞARASI HÜRRİYET İLKOKULU i Söke Bilim ve Sanat Merkezi, Rumunii: Scoala Gimnaziala Alexandru Deparateanu. Szkoła z Macedonii: OOU "Panajot Ginovski” ze względu na pandemię i związane z nią przepisy uczestniczyła w wizycie on-line, przy użyciu platformy Teams.
Podczas pobytu goście zwiedzili szkolę, zobaczyli zajęcia lekcyjne, rozmawiali z uczniami. Następnie nauczyciele z Europy przestawili prezentacje o swoich szkołach, programach nauczania z uwzględnieniem nowoczesnych technologii, pokazali wizytówkę swoich miast i krajów. Wymieniliśmy się informacjami na temat systemów edukacyjnych obowiązujących w krajach partnerskich. Kolejnym punktem pobytu było zwiedzanie Radomia z przewodnikiem, p. Łukaszem Zaborowskim.
Następnego dnia odbywały się w szkole warsztaty z robotyki, prowadzone przez p. Renatę Chlibiuk. Podczas zajęć nauczyciele mieli za zadanie zbudować robota z klocków Lego Mindstorm V3 według instrukcji i go zaprogramować. W warsztatach uczestniczyli również uczniowie klasy 5 naszej szkoły, którzy zdobywają wiedzę z programowania na dodatkowych zajęciach z robotyki. Była to dla nich okazja, żeby sprawdzić swoje umiejętności nie tylko z kodowania ale również umiejętności językowe.
Podczas wizyty goście z Europy mieli okazję zwiedzić Kraków (z wykorzystaniem kodów QR) oraz obóz koncentracyjny w Oświęcimiu. Ostatnim punktem pobytu w Polsce była Warszawa. W stolicy nauczyciele wzięli udział w warsztatach z programowania w ‘Kids coder laboratorium’. Zdaniem nauczycieli zajęcia były bardzo ciekawe, zapewniali, że wiele zaobserwowanych rozwiązań wykorzystają w swoich szkołach. Na pamiątkę spotkania otrzymali certyfikaty uczestnictwa. Kolejnym punktem było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzięki temu nasi goście dowiedzieli się ciekawych informacji na temat naszej historii ale zobaczyli nowoczesne technologie przekazu informacji.