- Szczegóły
- Odsłony: 220
![]() |
25 listopada uczniowie klas ósmych mieli wyjątkową okazję uczestniczyć w spotkaniu z panem Pawłem Wasilkowskim – adwokatem, członkiem Radomskiej Izby Adwokackiej oraz właścicielem kancelarii adwokackiej w Radomiu. Tematem zajęć były odpowiedzialność nieletnich w świetle prawa oraz ich prawa i obowiązki.
Pan Paweł Wasilkowski opowiedział o swojej drodze zawodowej – o tym, jak został prawnikiem, na czym polega rekrutacja na studia prawnicze oraz o wyzwaniach i tajnikach swojej pracy. Uczniowie mieli również możliwość zadawania pytań, co pozwoliło im lepiej zrozumieć specyfikę zawodu prawnika.
Podczas spotkania pan adwokat omówił zagadnienia z zakresu prawa karnego i cywilnego, podkreślając, jak istotne jest posiadanie podstawowej wiedzy prawniczej. Zwrócił uwagę na zagrożenia wynikające z nieznajomości prawa, a także na rosnące znaczenie znajomości przepisów w wielu zawodach. Uczniowie dowiedzieli się również o różnych specjalizacjach w tym zawodzie.
Szczególnie interesującą częścią spotkania były informacje dotyczące wykroczeń najczęściej popełnianych przez nieletnich, zwłaszcza naruszeń prawa w Internecie i na portalach społecznościowych. Pan Wasilkowski omówił konsekwencje takich działań oraz wyjaśnił, jakie kary mogą być nałożone przez sąd w przypadku łamania prawa.
Spotkanie z adwokatem było niezwykle pouczające i inspirujące. Dzięki tej wizycie uczniowie nie tylko dowiedzieli się, jak wygląda codzienna praca prawnika, ale również zrozumieli, jakie kompetencje i umiejętności są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tej profesji.
Serdecznie dziękujemy panu Pawłowi Wasilkowskiemu za profesjonalne i angażujące spotkanie oraz poświęcony czas.
- Szczegóły
- Odsłony: 233
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
20 listopada 1989 roku Zgromadzenie Ogólne ONZ uchwaliło Konwencję Praw Dziecka. W rocznicę tego wydarzenia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
W dniu 20 listopada 2024 roku w ramach działalności SU i Klubu Szkół UNICEF społeczność naszej szkoły po raz kolejny organizowała obchody 35. rocznicy uchwalenia Konwencji wspólnie z UNICEF. W tym roku skupiliśmy się na przyszłości, widzianej oczami dzieci i młodzieży.
W ramach obchodów społeczność szkolna wykorzystała w podejmowanych działaniach niebieski kolor, który jest symbolem solidarności z ich rówieśnikami z regionów, w których pomoc niesie organizacja UNICEF. Szkolne sale i korytarze zostały przystrojone niebieskimi balonami i szarfami.
Uczniowie szkoły uczestniczyli w zajęciach, na których podejmowany był temat praw dziecka, z wykorzystaniem materiałów umieszczonych na stronie organizatora- animacji, zeszytów ćwiczeń, interaktywnych quizów. Dzieci z oddziału przedszkolnego zaśpiewały piosenkę „Nasze Marzenia” oraz wiersz „Dziecięce Marzenia”. W klasach 1-3 uczniowie przygotowywali plakaty prezentujące ich marzenia o przyszłości.
W klasach starszych uczniowie pisali listy do siebie samych z przyszłości, opisując świat, w którym chcieliby żyć. Uwzględnili w nich problemy dzieci współczesnego świata, a także zaproponowali własne rozwiązania.
„Piszę do Ciebie z 2024 roku. Wyobrażam sobie, jak chciałabym, żeby wyglądał świat za 20 lat.
Mam nadzieję, że będzie to miejsce, w którym ludzie lepiej się rozumieją i dbają o siebie nawzajem, a nie myślą tylko o sobie. (…)
„(…) Wyobrażam sobie, że konflikty będą rozwiązywane pokojowo, a politycy i przywódcy będą bardziej skupieni na współpracy niż na własnych interesach. (…)”
„(…) Marzę, że technologia będzie pomagała ludziom w zdrowiu, edukacji i trosce o środowisko, ale nie zastępowała prawdziwych zdolnych ludzi. (…)”
Bardzo dziękujemy całej społeczności szkolnej za aktywny udział w akcji.
Organizatorzy
- Szczegóły
- Odsłony: 231
- Kubusiu, jak się pisze MIŁOŚĆ?
- Prosiaczku, MIŁOŚĆ się nie pisze,
MIŁOŚĆ się czuje.
Alan Alexander Milne
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Światowy Dzień Pluszowego Misia to jedno z bardziej popularnych świąt obchodzonych w bibliotekach szkolnych. W poniedziałek 25 listopada świętowaliśmy je również w naszej szkole. Chętni uczniowie przyszli ze swoim "milutkim przyjacielem". Odwiedzający tego dnia bibliotekę otrzymali słodkie „co nieco” oraz pieczątkę „MIŚ” odbitą na ręku. Miłą niespodziankę sprawiły dzieci z klas 0 – 3, przynosząc do biblioteki laurkę dla Misia. Wpłynęło 26 prac, które można oglądać na wystawie, na parterze. Ponadto uczniowie poznali historię tego święta, obejrzeli wystawę książek z misiem w roli głównej oraz prezentację przedstawiającą ilustracje i imiona różnych misiów. Kolejnym punktem obchodów święta było czytanie fragmentów Kubusia Puchatka A. A. Milne. Łucja i Maja uczennice z klasy 7c w towarzystwie Misia Czytelnisia czytały młodszym koleżankom i kolegom. Przygotowały pytania, na które dzieci chętnie odpowiadały, otrzymując słodkie co nieco. Można było sobie zrobić zdjęcie z pluszakami. Kilkoro dzieci przyniosło do biblioteki książki o misiach, które już zostały przeczytane.
Nauczyciele bibliotekarze
- Szczegóły
- Odsłony: 212
![]() |
W piątek 11.10.2024 nasi uczniowie klas ósmych uczestniczyli w wydarzeniu Radom Expo 2024 – Siła Radomian siłą gospodarki. Impreza odbyła się w Radomskim Centrum Sportu. Uczniowie mieli okazję obejrzeć prezentacje przedsiębiorców z Radomia i okolic, instytucje otoczenia biznesu oraz sektor edukacyjny. Dodatkowo w programie były konkursy z nagrodami, pokazy, degustacja produktów. Była to doskonała okazja, aby zapoznać się z różnorodnymi możliwościami rozwoju, dedykowanymi młodym ludziom.
- Szczegóły
- Odsłony: 209
![]() |
![]() |
![]() |
W piątek, 22.11.24 r. obchodziliśmy w szkole Dzień Odpoczynku dla Zszarganych Nerwów. Uczniowie odpoczęli od stresujących klasówek, kartkówek, odpowiedzi. A nauczyciele? W klasie 7B nastąpiła bezstresowa zamiana ról. Uczeń, Przemysław Szczepanik, poprowadził lekcję, a nauczycielka usiadła w ławce szkolnej. "Nowy nauczyciel" sprawnie podał temat lekcji dotyczący twórczości A. Mickiewicza. Wyświetlił i omówił prezentację na tablicy interaktywnej. Dla dopełnienia tematu i rozrywki zaproponował quiz w aplikacji Kahoot.
Czy lekcja przebiegała bez stresu? Tak! Uczniowie chętniej niż zwykle współpracowali z prowadzącym zajęcia, a ten mógł się dowiedzieć, czy praca nauczyciela jest trudna i stresująca.
Hanna Walczak, nauczyciel j.polskiego w kl.7B
Strona 20 z 93