- Szczegóły
- Odsłony: 569
W dniach 21 – 25 listopada 2022 r. gościliśmy w naszej szkole nauczycieli i uczniów z krajów europejskich: Hiszpanii, Niemiec, Portugalii, Litwy i Grecji. Była to wymiana partnerska w ramach projektu Erasmus+ ‘Green schools for a bright green future - small steps can make a difference’. Pierwszego dnia po uroczystym powitaniu goście zwiedzili szkołę. Uczestniczyli również w zajęciach „Labolatorium przyszłości – Empiriusz”, które prowadzila p. A. Bałękowska. Następnie obejrzeli program artystyczny, podczas którego odbyło się rozstrzygnięcie konkursu na plakat „Co wiesz o krajach partnerskich?”. Uczniowie z Europy wzięli udział w warsztatach biologiczno-chemicznych prowadzonych przez p. A. Szczepanka. W godzinach popołudniowych ponownie przybyli do szkoły na uroczyste ślubowanie uczniów klas pierwszych. Następnego dnia grupa z Erasmusa wraz z uczniami naszej szkoły pojechała do Wieliczki i Krakowa. Kopalnia soli zrobiła na zwiedzających niesamowite wrażenie, a Kraków urzekł gości niepowtarzalnym klimatem. W trzecim dniu została zorganizowana wycieczka do oczyszczalni ścieków w Radomiu, jednej z najnowocześniejszych w Polsce. Podczas zwiedzania uczestnicy poznali proces oczyszczania wody, a także dowiedzieli się, że ze ścieków powstaje nie tylko czysta woda, ale także prąd i ciepło. Kolejnym punktem był spacer po Radomiu, który rozpoczął się od zwiedzenia Katedry NMP, następnie Al. J. Chrapka i ul. Żeromskiego. Po drodze uczestnicy wycieczki mijali rzeźby związane z historią Radomia np. 'farba z Rafilu' z Fabryki Farb i 'rower wojskowy' wyprodukowany w Fabryce Broni. Na trasie był fotoplastykon z archiwalnymi zdjęciami naszego miasta oraz pomnik Fryderyka Chopina. Goście skosztowali słynnych zapiekanek z ulicy Moniuszki, które wszystkim bardzo smakowały. W Muzeum Jacka Malczewskiego zwiedzili wystawę „Grupa Dziesięciu” zrzeszającą artystów krakowskich oraz ekspozycję poświęconą twórczości Jacka Malczewskiego. Ostatnim punktem były warsztaty mydlarskie. Każdy własnoręcznie skomponował zapach swojego mydełka, wykonał je i zabrał do swojego kraju. W czwartek goście wybrali się do Powsina, gdzie w zimowej aurze zwiedzili Ogród Botaniczny PAN i uczestniczyli w warsztatach przyrodniczych. Były one częścią projektu edukacji ekologicznej. Uczniowie i nauczyciele zapoznali się z różnorodnością świata roślin, bogactwem form i strategii życiowych różnych przedstawicieli roślin drzewiastych, roślin tropikalnych i subtropikalnych, występujących w Polsce. Szczególnie zachwycające okazały się przepięknie kwitnące magnolie, różaneczniki, azalie krzewiaste oraz rośliny egzotyczne w szklarniach, między innymi dojrzałe cytrusy, okazałe palmy i kaktusy. Zajęcia uzupełniła wycieczka w terenie poświęcona rozpoznawaniu krajowych i egzotycznych gatunków drzew i krzewów. Na koniec uczestnicy wycieczki wzięli udział w grze terenowej z mapką, dzięki której mogli odszukać wskazane rośliny i zdobyć punkty. Ostatnim punktem dnia była Warszawa: Stare Miasto, Plac Zamkowy i Zamek Królewski. Po wyczerpującym dniu nasza grupa odwiedziła Pierogarnię ” Zapiecek”, gdzie wszyscy mogli skosztować przepysznych pierogów o różnych smakach. Czas wizyty dobiegł końca. Pożegnanie było pełne wzruszeń. Uczniowie z Grecji nie chcieli wracać do kraju, chyba im się podobało:)
Wszystkim, którzy wzięli udział w przygotowaniach wizyty, serdecznie dziękujemy!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Szczegóły
- Odsłony: 543
W dniu 25 listopada 2022 roku rozstrzygnięty został szkolny konkurs plastyczno-fotograficzny „Aktywnie Jesienią” w którym udział wzięli uczniowie klas 1-8.
Celem konkursu było kształtowanie wyobraźni plastycznej, poznawanie tajemnic fotografowania, rozwijanie i doskonalenie możliwości twórczych dzieci oraz zagospodarowanie czasu wolnego poprzez aktywność fizyczną podczas jesieni. Konkurs cieszył się zainteresowaniem uczniów. Wszystkie prace, które wpłynęły do organizatorów były zgodne z regulaminem. Ilustrowały aktywne spędzanie czasu wolnego w czasie jesieni. Zaprezentowano ciekawe pomysły i techniki. Komisja konkursowa w składzie: Ewa Gut, Ilona Górniewska, Edyta Jędryszek wyłoniła zwycięzców.
Uczestnicy konkursu z rąk Pani dyrektor Ewy Smardz otrzymali dyplomy i upominki rzeczowe.
Nagrodzeni uczniowie:
Praca plastyczna:
1 miejsce Gabriela Matyga kl. Ib
2 miejsce Oskar Wołczyński kl. IIIa
3 miejsce Dominika Nowak kl. IIIa
Fotografia:
1 miejsce Kamila Chołuj kl. VIc
2 miejsce Olga Mazur kl. VIIIb
3 miejsce Jakub Wielocha kl. IIb
Uczestnicy:
Małgorzata Gawriołek kl. IIa
Wiktoria Lupa kl. IIa
Jakub Zasada kl. IIa
Jessica Babula kl. IIb
Nadia Skorupa kl. IIb
Urszula Grzmil kl. IIIa
Joanna Nowak kl. IIIa
Wiktoria Gębczyk kl. IIIb
Oliwia Wichnera IIIb
Alicja Kaca kl. Vb
Iga Sasin kl. VIIIb
Wszystkie prace konkursowe można oglądać w świetlicy szkolnej.
Wszystkim serdecznie gratulujemy!
Organizatorzy
Ilona Górniewska
Edyta Jędryszek
- Szczegóły
- Odsłony: 415
W dniu 23 listopada 2022 roku w naszej szkole odbyła się akcja charytatywna Dzień Piżamy – Zostań Aniołem, której towarzyszył „Bieg w Piżamach” na rzecz Fundacji „Gdy liczy się czas”, która miała na celu wsparcie dzieci z chorobami nowotworowymi.
W biegu udział wzięli uczniowie klas 0-8 oraz nauczyciele.
Wolontariusze, dzięki otwartym sercom całej społeczności szkolnej zebrali nie bagatelną sumę 1022 zł dla małych pacjentów.
Wszystkim darczyńcom serdecznie DZIĘKUJEMY.
Szkolny Klub Wolontariatu i Samorząd Uczniowski
- Szczegóły
- Odsłony: 455
Niedożywienie, szczególnie wśród dzieci, to problem występujący przede wszystkim w najuboższych krajach świata. Jednym z regionów dotkniętych tym problemem jest Róg Afryki, do którego należą takie kraje jak Somalia, Kenia czy Etiopia. Na całym świecie co najmniej 13,6 miliona dzieci poniżej 5. roku życia cierpi z powodu ostrego niedożywienia, które jest przyczyną 1 na 5 zgonów wśród dzieci poniżej 5. roku życia. W samym rogu Afryki 2 miliony dzieci cierpi z powodu niedożywienia. Dlaczego sytuacja tam jest tak trudna? Nawet 20 milionów ludzi w Dżibuti, Etiopii, Erytrei, Kenii i Somalii będzie potrzebowało pomocy wodnej i żywnościowej do końca 2022 r. Powodem jest susza, brak bezpieczeństwa, konflikty i trudna sytuacja gospodarcza. Region ten jest niestabilny politycznie, obarczony wysokim ryzykiem konfliktów. Regionalna sytuacja gospodarcza jest bardzo trudna. Ludność wszystkich krajów dotkniętych suszą już przed jej wystąpieniem doświadczała skrajnego poziomu ubóstwa. Gospodarki tych krajów zostały mocno dotknięte pandemią COVID-19. Aby przetrwać, ludzie podejmują decyzje, które wpływają na bezpieczeństwo i przyszłość dzieci. Długotrwała susza w Rogu Afryki doprowadziła do jednej z największych katastrof humanitarnych od 40 lat. Przez ekstremalne temperatury brakuje żywności i wody pitnej. Ludzie, zmuszeni opuścić swoje domy, wyruszają w długą drogę w dramatycznej walce o przetrwanie. Życie i zdrowie 10 milionów dzieci jest zagrożone. Wojna na Ukrainie sprawia, że więcej rodzin w Rogu Afryki znajduje się w trudnej sytuacji – głównie z powodu rosnących cen paliw i żywności oraz zmniejszonej dostępności zbóż. W wyniku wzrostu światowych cen żywności, rosną także koszty produkcji pasty terapeutycznej stosowanej w leczeniu niedożywienia.
Jakie działania UNICEF prowadzi w tym regionie?
UNICEF jest w Rogu Afryki od lat. Leczy niedożywione dzieci, zapewnia kompleksową opiekę medyczną i zdatną do picia wodę. Dostarcza dzieciom więcej żywności terapeutycznej niż jakakolwiek inna organizacja. Pomaga powrócić dzieciom do pełni sił, umożliwia im zdrowy rozwój. Jednak dostępne fundusze nie pozwalają dotrzeć z pomocą do wszystkich potrzebujących dzieci.
Zachęcamy całą społeczność szkolną do udziału w programie!!!
- Szczegóły
- Odsłony: 414
Biblioteka szkolna zaprasza chętnych uczniów (kl. 4 - 8 ) od 1 grudnia w poniedziałki, środy i czwartki, podczas przerwy 11:50 – 12:15 na warsztaty plastyczne związane z tematyką świąteczną. Będziemy wykonywać kartki świąteczne, ozdoby choinkowe i lampiony. Wykonane ozdoby będzie można zabrać do domu bądź przekazać na kiermasz szkolny. Mile widziane własne materiały (klej, papier ozdobny, papier kolorowy, taśma dwustronna, nożyczki itp.).
Nauczyciele bibliotekarze
Strona 62 z 93