W dniu 11 marca w sali koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych w Radomiu, odbyło się spotkanie z dwoma wyjątkowymi prelegentami - Rzecznikiem Praw Ucznia w Radomiu panią Kamilą Pszczółką oraz popularnym TikTokerem Marcinem Kruszewskim znanym jako "Prawo Marcina". Uczestniczyli w nim uczniowie klasy 8A naszej szkoły. Wydarzenie to zostało zorganizowane przez przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego VI LO im. J. Kochanowskiego w Radomiu, którzy postanowili podjąć inicjatywę edukacyjną mającą na celu propagowanie wiedzy na temat praw ucznia.
Rozpoczęło się od serdecznego powitania i przedstawienia przez Rzecznika Praw Ucznia jego roli oraz zadań. Z zainteresowaniem uczniowie wysłuchali wyjaśnień na temat tego, czym się zajmuje oraz jakie są możliwości kontaktu w razie potrzeby.
Następnie głos zabrał pan Marcin Kruszewski, który opowiedział o swojej książce i charakterze swojej pracy. Uczniowie wysłuchali jego opowieści o tym, w jaki sposób prowadzi swoje kanały na platformach społecznościowych, gdzie przekazuje informacje na temat różnych aspektów prawa.
Po prezentacjach obu prelegentów, uczniowie mieli okazję zadawać pytania oraz dzielić się swoimi doświadczeniami związanych z prawami ucznia. Dyskusja była owocna i pełna ciekawych refleksji, które pomogły uczestnikom lepiej zrozumieć swoje prawa oraz obowiązki w szkole.
Spotkanie zakończyło się podziękowaniami dla prelegentów oraz serią zdjęć grupowych. Dzięki zaangażowaniu i współpracy wszystkich uczestników, spotkanie okazało się być inspirującym i pouczającym doświadczeniem.
7 marca w naszej szkole odbył się czwarty (ostatni) test szkolny w ramachkonkursu „Radomscy Tropiciele Książek”. Uczniowie wykazali się znajomością lektury przeczytanej w lutym.Kategoria I (kl. 2-3 ) „Zagadka biblioteki” Zofia Staniszewska, kategoria II (kl. 4-6 ) „Pani Bibliotekarka natropie” Eliza Mikulska, kategoria III (kl. 7-8)„Trzy kroki od siebie” M. Daughtry, T. Iaconic.
Najwięcej punktów uzyskali:
Kat. 2-3 Gabriela Matyga 2b, Hanna Masiarz 2a
Kat. 4-6 Blanka Walerczak kl. 6c, Anna Janiszewska kl. 5b
Kat. 7-8 Kamila Chołuj kl. 7c
Gratulujemy!
Na podstawie przesłanych wyników przez szkolnych opiekunów koordynatorzy konkursu ustalą limit punktów w każdej kategorii, który zakwalifikuje najlepszych uczestników do II etapu konkursu. Test sprawdzający wiedzę uczestników zakwalifikowanych do II etapu będzie oparty o dodatkową lekturę z danej kategorii.
Czekamy i mamy nadzieję, że uczniowie z naszej szkoły zakwalifikują się do kolejnego etapu!
Dnia 6 marca 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 im. H. Ch. Andersena miał miejsce Warsztat Uczniowski zorganizowany w ramach programu "Złote Szkoły NBP - IV edycja - Polski złoty w obiegu od 100 lat- NBP i jego funkcja emisyjna”. Wydarzenie to zostało zainicjowane przez Drużynę Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, której opiekunem merytorycznym była pani Józefina Młynarska, nauczycielka geografii.
Warsztat miał na celu propagowanie wiedzy ekonomicznej wśród uczniów klas szóstych naszej szkoły poprzez przekazywanie informacji na temat polskiego złotego oraz funkcji emisyjnej Narodowego Banku Polskiego.
Przygotowując temat i przebieg warsztatu, Drużyna wybrała konkretne zagadnienia, które zostały zaprezentowane na spotkaniu. Zostały przydzielone zadania członkom drużyny, którzy opracowali prezentacje multimedialne oraz ćwiczenia interaktywne.
Podczas warsztatów uczniowie brali udział w serii zadań obejmujących pytania oraz prezentacje związane z tematyką NBP i pieniądza. Wykorzystano platformę Mentimeter, aby uczestnicy mogli odpowiadać na pytania dotyczące funkcji pieniądza, sposobów ich zarabiania oraz instytucji emitujących je na rynek.
Po prezentacjach i filmach uczestnicy mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy na temat NBP i jego funkcji emisyjnej, rozwiązując zadania na platformach LearningApps oraz Kahoot. Zadania te zostały również opracowane przez członków Drużyny.
Na zakończenie uczestnicy zostali poproszeni o podzielenie się swoimi wrażeniami na platformie Mentimeter, co pozwoliło organizatorom uzyskać informacje zwrotne na temat i warsztatów oraz obszarów do ewentualnej poprawy.
Z informacji uzyskanych od uczestników wynika, że warsztaty były ciekawym i pouczającym doświadczeniem, pozwalającym na lepsze zrozumienie roli NBP w gospodarce oraz procesu emisji pieniądza na rynek. Młodzież wyraziła także wysoką ocenę przedstawianych prezentacji i formy warsztatów.
Cele warsztatów zostały osiągnięte, a młodzież zgłębiła swoją wiedzę na temat NBP i jego funkcji. Forma przeprowadzonych warsztatów spotkała się z zadowoleniem uczestników.
W lutym i marcu 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. H. Ch. Andersena w Radomiu miała miejsce realizacja zadania "Lekcja z ekonomią - Polski złoty w obiegu od 100 lat" w ramach programu Złote Szkoły NBP – IV edycja POLSKI ZŁOTY W OBIEGU OD 100 LAT. NBP I JEGO FUNKCJA EMISYJNA.
Projekt skupiał się na historii polskiego złotego oraz roli Narodowego Banku Polskiego w emisji i kontroli pieniądza.
Zadanie objęło uczniów z oddziału przedszkolnego, klas pierwszych, drugich, piątych, szóstych i siódmych. Ogółem w zajęciach wzięło udział 228 uczniów, co dowodzi dużego zainteresowania tematem oraz chęci uczestnictwa w takich działaniach.
Przeprowadzono 23 lekcje w różnych grupach wiekowych. Zajęcia obejmowały różnorodne formy pracy, w tym zabawy, rebusy, układanie haseł reklamowych, prezentacje, filmy oraz dyskusje. Uczniowie angażowali się w projektowanie banknotów, tworzenie rymowanek oraz przygotowywanie skarbonek.
Tematyka zajęć została dostosowana do poziomu rozwoju i zainteresowań uczniów, obejmując aspekty edukacji polonistycznej, matematycznej, plastycznej, technicznej, muzycznej, historycznej i informatycznej. Uczniowie mieli możliwość zgłębienia historii polskiej waluty, począwszy od jej początków po współczesność. Poprzez różnorodne działania edukacyjne uczestnicy zdobywali wiedzę na temat roli, jaką polski złoty pełni w funkcjonowaniu gospodarki kraju. Szczególny nacisk kładziono na rolę Narodowego Banku Polskiego jako podmiotu odpowiedzialnego za emisję i kontrolę pieniądza.
Przebieg zajęć charakteryzował się dużą różnorodnością form pracy. Organizowano zajęcia, które obejmowały różne aspekty tematu, m.in. prace plastyczne, prezentacje, oglądanie filmów, dyskusje oraz zabawy matematyczne związane z pieniędzmi.
Dla uczniów klas starszych zajęcia koncentrowały się na bardziej zaawansowanych zagadnieniach związanych z historią polskiego złotego i jego funkcjonowaniem w gospodarce. Uczniowie mieli okazję m.in. eksplorować różne aspekty waluty narodowej poprzez zadania praktyczne i analizę danych historycznych. Rozwijali swoje umiejętności pracy z arkuszem kalkulacyjnym. Mieli możliwość spotkania z przedstawicielem Polskiego Towarzystwa Numizmatycznego.
Cele zajęć zostały osiągnięte, a uczniowie zdobyli wiedzę na temat historii polskiego złotego oraz funkcji Narodowego Banku Polskiego. Aktywnie w nich uczestniczyli, wykazując zainteresowanie tematem oraz chęć nauki.
Projekt został pozytywnie oceniony przez uczestników, którzy wyrażali zadowolenie z różnorodności form pracy i innowacyjnych metod ich prowadzenia.
Podsumowując, realizacja zadania "Lekcja z ekonomią - Polski złoty w obiegu od 100 lat" przyniosła oczekiwane rezultaty, poszerzając wiedzę uczniów na temat funkcjonowania polskiej waluty oraz roli banku centralnego. Zadanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczestników i zostało ocenione bardzo pozytywnie.