Uczniowie z klasy I A wzięli udział w zajęciach z robotyki. Podczas zajęć, prowadzonych przez p. Renatę Chlibiuk, mogli poznać tajniki projektowania, budowania i programowania robotów z klocków LEGO. Zapoznali się ze zwierzętami – robotami z zoo m.in. słoniem, wilkiem, żyrafą, krokodylem, wężem oraz testowali te konstrukcje, sprawdzając czy poprawnie realizują przyjęte założenia.

Ponadto uczniowie w grupach rozwiązywali różne zadania z tematyki przyrodniczej, technicznej i z języka angielskiego. Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymywali punkty. Należy zaznaczyć, że grupy bardzo dobrze sobie radziły i mimo rywalizacji, bawiły się doskonale.

Prowadząca zajęcia podkreśliła, że nauka programowania uczy myślenia, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielności i umiejętności współpracy w zespole. Takie umiejętności są dzisiaj niezbędne w niemal każdym zawodzie, a także w otaczającym nas świecie i zachodzącymi w nim zmianami.

Był to czas nauki i świetnej zabawy. Bardzo chętnie wrócimy na kolejne zajęcia z robotyki.

Dziękujemy p. Renacie Chlibiuk za wspaniałe spotkanie.

M. Piechurska, M. Janas

1 marca gościli w naszej szkole Streetworkerzy Caritas Diecezji Radomskiej. Uczniowie klas 7 uczestniczyli w prelekcji dotyczącej kryzysu bezdomności, zostali zapoznani ze specyfiką pracy streetworkera, a także zyskali cenne informacje, w jaki sposób świadomie mogą pomagać osobom w kryzysie.

W wyniku głosowania uczniów szkół partnerskich z Hiszpanii, Polski, Turcji i Macedonii Północnej zostało wyłoniono zwycięskie logo projektu ‘NewTechnologies4Climate’ Erasmus+. Poniżej przedstawiamy wykres przedstawiający wyniki głosowania. Zwyciężyła praca ucznia z Turcji. Gratulujemy!

W ramach programu Złote Szkoły NBP - IV edycja, dnia 27 lutego 2024 roku odbyła się w naszej szkole debata szkolna pod tytułem "Złoty czy Euro?". Debata została zorganizowana z myślą o uczniach klas siódmych i ósmych, którzy zgromadzili się, aby podjąć dyskusję na temat dwóch kluczowych walut: polskiego złotego i euro.

Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji programu Złote Szkoły NBP oraz naszej szkolnej Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, składającej się z uczniów klas siódmych, pod opieką nauczycieli, pani Renaty Chlibiuk i pani Lidii Sitarz.

Pierwszą częścią debaty była prezentacja na temat euro, przygotowana przez ucznia klasy 7b Kacpra Szymańskiego. Prezentacja zawierała historię tej waluty, jej wzory oraz zabezpieczenia. Uczniowie mieli okazję poznać państwa korzystające z euro, warunki wejścia do strefy euro oraz zmiany, jakie ta waluta przeszła od momentu jej powstania. Dodatkowo, uczestnicy obejrzeli filmy związane z tematyką euro, co ułatwiło im zrozumienie zalet i wad tej waluty.

Kolejnym punktem debaty było omówienie polskiego złotego przez uczennicę Natalię Kępkę z klasy 7b. Prezentacja zawierała historię złotego, jego znaczenie dla polskiej gospodarki oraz rolę Narodowego Banku Polskiego jako emitenta polskiej waluty. Następnie Liliana Jakubowska z klasy 7c omówiła zabezpieczenia złotego, korzystając z materiałów udostępnionych przez Narodowy Bank Polski.

W dalszej części debaty uczniowie prezentowali nagrania z opiniami osób bliskich i kolegów na temat potencjalnych korzyści i obaw związanych z wprowadzeniem euro w Polsce. Dyskusja, która nastąpiła po prezentacjach, była zróżnicowana i obejmowała różnorodne punkty widzenia, od entuzjastycznych po sceptyczne.

Na zakończenie debaty uczniowie zostali zachęceni do wzięcia udziału w badaniu SZKOLNEGO EUROBAROMETRU, mającego na celu zebranie opinii na temat preferowanej waluty dla Polski: złotego polskiego czy euro.

Ewaluacja debaty została przeprowadzona za pomocą platformy Mentimeter, pokazała, że uczestnicy uznali spotkanie za bardzo pouczające i interesujące. Wykorzystanie tej platformy do badania opinii uczestników oraz ewaluacji zostało ocenione bardzo wysoko, co pozwoliło na szybką analizę informacji zwrotnych.

W rezultacie debata "Złoty czy Euro?" nie tylko zwiększyła wiedzę uczniów na temat obu walut oraz zrozumienie zagadnień ekonomicznych z nimi związanych, ale także umożliwiła im podjęcie świadomej decyzji w kwestii preferowanej waluty dla Polski. Ta

inicjatywa nie tylko przyczyniła się do edukacji ekonomicznej uczestników, ale także promowała aktywne zaangażowanie w życie społeczne i gospodarcze kraju.

12 lutego 2024 roku odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny. W konkursie uczestniczyli uczniowie klas III. Dzieci zmierzyły się z ortografią i interpunkcją w tekście „Wyprawa rowerowa” uwzględniającym wszystkie trudności ortograficzne występujące w języku polskim.

I miejsce zdobył Maciej Pacek z klasy III a

II miejsce Kacper Lipiec z klasy III a

III miejsce Mateusz Jędraszek z klasy III a

Laureatom i wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Elżbieta Bińkowska