loading...

„I Ty możesz zostać Mistrzem Matematyki”

Ogólnopolski Konkurs Matematyczny

Serdecznie zapraszamy do udziału w IV edycji ogólnopolskiego konkursu I Ty możesz zostać Mistrzem Matematyki. Celem przedsięwzięcia jest rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów, doskonalenie zdolności logicznego myślenia oraz kształtowanie umiejętności zastosowania matematyki w praktyce.
Konkurs odbędzie się 29 kwietnia 2025r. o godzinie 10:00 na platformie Quizizz. Szkoły biorące udział, otrzymają kod dostępu do arkusza konkursowego piętnaście minut przed rozpoczęciem, o godzinie 9:45.  

Mariola Piechurska
Renata Chlibiuk

Patronat konkursu:

REGULAMIN

Regulamin IV Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego

„ I ty możesz zostać Mistrzem Matematyki” dla uczniów klas III edukacji wczesnoszkolnej



 
I. INFORMACJE WSTĘPNE:

Konkurs przeznaczony jest dla chętnych uczniów klas III edukacji wczesnoszkolnej, którzy wykazują szczególne uzdolnienia w zdobywaniu wiadomości i umiejętności edukacji matematycznej.

 

II. CELE I ZAŁOŻENIA KONKURSU:

1. Rozwijanie zainteresowań matematycznych

2. Kształtowanie umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, abstrahowania i matematycznego analizowania zjawisk.

3. Motywowanie uczniów do osiągania sukcesów i kształtowanie właściwych relacji wobec niepowodzeń

4. Budowanie wysokiej samooceny.

5. Kształtowanie umiejętności zastosowania w praktyce wiadomości matematycznych.

6. Nawiązywanie nowych kontaktów koleżeńskich poprzez udział w konkursach międzyszkolnych.

 

Formuła konkursowa odbędzie się online na platformie QUIZIZZ, która zostanie przygotowana w taki sposób, by uruchomienie i przeprowadzenie było bardzo proste dla wszystkich, bez względu na umiejętności obsługi komputera.

Zgłoszenie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją warunków Regulaminu i Polityką Prywatności platformy QUIZIZZ, w tym ze zobowiązaniem do samodzielności pracy uczestnika [klauzula fair play] oraz z wyrażeniem zgody przez uczestników i opiekunów na przetwarzanie przekazanych danych osobowych w celu organizacji Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego „I ty możesz zostać Mistrzem Matematyki”.

 

III. FORMUŁA KONKURSU ONLINE

a) Konkurs polega na rozwiązaniu 15 zadań zamkniętych o różnym stopniu trudności w czasie 70 minut. Do każdego zadania indywidualnie zostanie ustalony maksymalny czas na jego rozwiązanie. Po wybraniu odpowiedzi nie można wrócić do zadania.

b) W dniu konkursu, o godzinie 9.45 zostanie przesłany na adres e-mailowy ucznia oraz nauczyciela koordynatora kod dostępu do zadań konkursowych. Uczniowie o 10.00 rozpoczynają rozwiązywanie zadań.

c) Po upływie wskazanego powyżej czasu realizacji pracy z arkuszem możliwość przesyłania  odpowiedzi  zostanie  zablokowana  (instrukcja  obsługi  aplikacji w załączeniu).

d) Uczeń ma obowiązek pracować samodzielnie – zasada fair play. W przypadku stwierdzenia niesamodzielności pracy uczestnik konkursu zostanie zdyskwalifikowany.

e) Podczas rozwiązywania zadań uczniowie nie mogą używać kalkulatorów oraz żadnych urządzeń elektronicznych, w tym z telefonów komórkowych, smartfonów, tabletów itp.

f) Rozwiązując zadania, uczestnik konkursu może korzystać z kartki – brudnopisu do wykonywania potrzebnych obliczeń.

g) Uczeń rozwiązuje test w szkole, która go zgłosiła, pod nadzorem nauczyciela koordynatora, który składa oświadczenie (w załączeniu) o samodzielnej pracy ucznia/uczniów.

h) W razie otrzymania takiej samej punktacji końcowej przez kilku uczniów decyduje czas przesłania zadań konkursowych.

i) W przypadku sytuacji spornych głos decydujący mają organizatorzy konkursu.

j) Wyniki konkursu są ostateczne i nie podlegają odwołaniu.

k) Organizatorzy nie biorą odpowiedzialności za problemy techniczne.

l) Rozstrzygnięcie obecnej edycji konkursu zostanie przekazane do szkół drogą elektroniczną.

m) Administratorem Państwa danych osobowych będą organizatorzy konkursu.

n) Objęcie patronatem niniejszego przedsięwzięcia przez MKO nie oznacza wpisania tego przedsięwzięcia w wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły.

 

IV. HARMONOGRAM ZADAŃ KONKURSOWYCH

29 kwietnia 2025 r. godz.10.00

W tej edycji uczniowie rozwiązują online zadania matematyczne zamknięte. Na podstawie zdobytych procentów za rozwiązanie zadań z uczestników zastaną wytypowani laureaci konkursu.

 

V. ZGŁOSZENIA ZAWIERAJĄCE

Nazwę szkoły wraz z adresem oraz

nazwiska i imiona max. 4 uczestników i opiekuna (załączniki) należy przesłać e-mailem na adres:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

z dopiskiem w tytule e-maila „I ty możesz zostać Mistrzem Matematyki” w terminie do 15 kwietnia 2025 r.

 

VI. ZASADY PRACY JURY

Jurorami konkursu będą doradcy i współpracownicy RODON-u, nauczyciele – organizatorzy

 

VII. NAGRODY

Organizatorzy gwarantują następujące formy nagród:

dyplomy dla uczestników i podziękowania dla opiekunów za udział w konkursie;

dla zwycięzców nagrody rzeczowe ufundowane przez organizatorów i sponsorów

VIII. ORGANIZATORZY

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Radomiu.

Mariola Piechurska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Renata Chlibiuk- nauczyciel matematyki

ZADANIA KONKURSOWE
ZADANIA KONKURSOWE

1. Romek ma 14 monet po 2 zł i 14 monet po złotówce. Ile pieniędzy ma Romek?

a) 32 zł

b) 42 zł

c) 28 zł

d) 44 zł

2. Pociąg z Warszawy do Kielc odjeżdża o godzinie 14:45. O której godzinie odjedzie ten pociąg opóźniony o 20 minut?

a) 14:55

b) 15:00

c) 15:05

d) 15:15

3. Tata wybrał się z Adasiem do kina. Bilet normalny kosztował 20 zł 50 gr, a ulgowy był od niego o 5 zł 20 gr tańszy. Ile złotych i groszy tata zapłacił za bilety?

a) 25 zł 70 gr

b) 15 zł 30 gr

c) 35 zł 80 gr

d) 41 zł 00 gr

4. Hejnał z wieży mariackiej rozbrzmiewa o każdej pełnej godzinie 4 razy. Ile razy hejnał rozbrzmiewa w ciągu doby?

a) 80

b) 96

c) 48

d) 24

5. Obwód placu zabaw w kształcie prostokąta wynosi 66 m. Dłuższy bok ma 18 m długości. Ile metrów długości ma krótszy bok?

a) 15 m

b) 10 m

c) 8 m

d) 12 m

6. W pierwszej skrzynce było 17 kg pomidorów, w drugiej skrzynce było o 7 kg więcej niż w pierwszej, a w trzeciej skrzynce było 6 razy mniej niż w drugiej. Ile kg pomidorów było w trzech skrzynkach razem?

a) 30 kg

b) 41 kg

c) 45 kg

d) 47 kg

7. Jednego dnia centrum nauki zwiedzały 242 osoby, a drugiego przyszło tam 2 razy mniej osób. Ile osób odwiedziło centrum nauki drugiego dnia?

a) 121

b) 240

c) 112

d) 141

8. Mama robi kanapki. W każdej kanapce ma być jeden plasterek szynki i dwa plasterki sera. Mama ma 22 plasterki szynki i 30 plasterków sera. Ile kanapek mama może zrobić z tych składników?

a) 22

b) 52

c) 30

d) 15

9. Do wypełnienia wodą 3-litrowego wiaderka po brzegi można użyć: butelki o pojemności 1 litra, kubka o pojemności pół litra. Zaznacz prawidłową odpowiedź.

a) 1 butelka i 3 kubki

b) 2 butelki i 4 kubki

c) 2 butelki i 2 kubki

d) 1 butelka i 2 kubki

10. Agnieszka była latem u cioci w Warszawie. Wróciła do domu we wtorek 23 sierpnia, a była tam dwa tygodnie i dwa dni. W którym dniu sierpnia i jakim dniu tygodnia Agnieszka wyjechała do Warszawy?

a) 9 sierpnia, wtorek

b) 7 sierpnia, niedziela

c) 9 sierpnia, piątek

d) 7 sierpnia, czwartek

11. Na wycieczce dzieci dowiedziały się, że w szkółce leśnej rośnie 448 sosen, 2 razy mniej świerków pospolitych niż sosen i 15 srebrnych świerków. Ile świerków rośnie w szkółce leśnej?

a) 224

b) 237

c) 229

d) 239

12. Piotr ma 445 znaczków, a Jasiek ma 116 znaczków. Kasia ma o 217 znaczków mniej od Piotra, a o 112 więcej od Jasia. Ile znaczków mają razem?

a) 789

b) 639

c) 662

d) 739

13. Adam kupił w kiosku gazetę za 7 zł, 5 kart pocztowych po 1 zł, gumkę za 2 zł 25 gr oraz zeszyt za 3 zł 65 gr. Dał do kasy 50 zł. Kasjerka wydała mu:

a) 33 zł 20 gr

b) 32 zł 10 gr

c) 30 zł 60 gr

d) 31 zł 80 gr

14. Ile cyfr potrzeba do ponumerowania stron 16 kartkowego zeszytu kolejnymi liczbami, zaczynając od numeru 1?

a) 63

b) 32

c) 55

d) 48

15. Opowiadanie, które jako zadanie domowe ma przeczytać Wojtek, zaczyna się na górze strony 124, a kończy na dole strony o numerze 144. Ile stron ma do przeczytania Wojtek?

a) 10

b) 19

c) 20

d) 21