- Details
- Hits: 331
7 marca w naszej szkole odbył się czwarty (ostatni) test szkolny w ramach konkursu „Radomscy Tropiciele Książek”. Uczniowie wykazali się znajomością lektury przeczytanej w lutym. Kategoria I (kl. 2-3 ) „Zagadka biblioteki” Zofia Staniszewska, kategoria II (kl. 4-6 ) „Pani Bibliotekarka na tropie” Eliza Mikulska, kategoria III (kl. 7-8) „Trzy kroki od siebie” M. Daughtry, T. Iaconic.
Najwięcej punktów uzyskali:
Kat. 2-3 Gabriela Matyga 2b, Hanna Masiarz 2a
Kat. 4-6 Blanka Walerczak kl. 6c, Anna Janiszewska kl. 5b
Kat. 7-8 Kamila Chołuj kl. 7c
Gratulujemy!
Na podstawie przesłanych wyników przez szkolnych opiekunów koordynatorzy konkursu ustalą limit punktów w każdej kategorii, który zakwalifikuje najlepszych uczestników do II etapu konkursu. Test sprawdzający wiedzę uczestników zakwalifikowanych do II etapu będzie oparty o dodatkową lekturę z danej kategorii.
Czekamy i mamy nadzieję, że uczniowie z naszej szkoły zakwalifikują się do kolejnego etapu!
- Details
- Hits: 422
Dnia 6 marca 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 im. H. Ch. Andersena miał miejsce Warsztat Uczniowski zorganizowany w ramach programu "Złote Szkoły NBP - IV edycja - Polski złoty w obiegu od 100 lat- NBP i jego funkcja emisyjna”. Wydarzenie to zostało zainicjowane przez Drużynę Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, której opiekunem merytorycznym była pani Józefina Młynarska, nauczycielka geografii.
Warsztat miał na celu propagowanie wiedzy ekonomicznej wśród uczniów klas szóstych naszej szkoły poprzez przekazywanie informacji na temat polskiego złotego oraz funkcji emisyjnej Narodowego Banku Polskiego.
Przygotowując temat i przebieg warsztatu, Drużyna wybrała konkretne zagadnienia, które zostały zaprezentowane na spotkaniu. Zostały przydzielone zadania członkom drużyny, którzy opracowali prezentacje multimedialne oraz ćwiczenia interaktywne.
Podczas warsztatów uczniowie brali udział w serii zadań obejmujących pytania oraz prezentacje związane z tematyką NBP i pieniądza. Wykorzystano platformę Mentimeter, aby uczestnicy mogli odpowiadać na pytania dotyczące funkcji pieniądza, sposobów ich zarabiania oraz instytucji emitujących je na rynek.
Po prezentacjach i filmach uczestnicy mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy na temat NBP i jego funkcji emisyjnej, rozwiązując zadania na platformach LearningApps oraz Kahoot. Zadania te zostały również opracowane przez członków Drużyny.
Na zakończenie uczestnicy zostali poproszeni o podzielenie się swoimi wrażeniami na platformie Mentimeter, co pozwoliło organizatorom uzyskać informacje zwrotne na temat i warsztatów oraz obszarów do ewentualnej poprawy.
Z informacji uzyskanych od uczestników wynika, że warsztaty były ciekawym i pouczającym doświadczeniem, pozwalającym na lepsze zrozumienie roli NBP w gospodarce oraz procesu emisji pieniądza na rynek. Młodzież wyraziła także wysoką ocenę przedstawianych prezentacji i formy warsztatów.
Cele warsztatów zostały osiągnięte, a młodzież zgłębiła swoją wiedzę na temat NBP i jego funkcji. Forma przeprowadzonych warsztatów spotkała się z zadowoleniem uczestników.
- Details
- Hits: 427
W lutym i marcu 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. H. Ch. Andersena w Radomiu miała miejsce realizacja zadania "Lekcja z ekonomią - Polski złoty w obiegu od 100 lat" w ramach programu Złote Szkoły NBP – IV edycja POLSKI ZŁOTY W OBIEGU OD 100 LAT. NBP I JEGO FUNKCJA EMISYJNA.
Projekt skupiał się na historii polskiego złotego oraz roli Narodowego Banku Polskiego w emisji i kontroli pieniądza.
Zadanie objęło uczniów z oddziału przedszkolnego, klas pierwszych, drugich, piątych, szóstych i siódmych. Ogółem w zajęciach wzięło udział 228 uczniów, co dowodzi dużego zainteresowania tematem oraz chęci uczestnictwa w takich działaniach.
Przeprowadzono 23 lekcje w różnych grupach wiekowych. Zajęcia obejmowały różnorodne formy pracy, w tym zabawy, rebusy, układanie haseł reklamowych, prezentacje, filmy oraz dyskusje. Uczniowie angażowali się w projektowanie banknotów, tworzenie rymowanek oraz przygotowywanie skarbonek.
Tematyka zajęć została dostosowana do poziomu rozwoju i zainteresowań uczniów, obejmując aspekty edukacji polonistycznej, matematycznej, plastycznej, technicznej, muzycznej, historycznej i informatycznej. Uczniowie mieli możliwość zgłębienia historii polskiej waluty, począwszy od jej początków po współczesność. Poprzez różnorodne działania edukacyjne uczestnicy zdobywali wiedzę na temat roli, jaką polski złoty pełni w funkcjonowaniu gospodarki kraju. Szczególny nacisk kładziono na rolę Narodowego Banku Polskiego jako podmiotu odpowiedzialnego za emisję i kontrolę pieniądza.
Przebieg zajęć charakteryzował się dużą różnorodnością form pracy. Organizowano zajęcia, które obejmowały różne aspekty tematu, m.in. prace plastyczne, prezentacje, oglądanie filmów, dyskusje oraz zabawy matematyczne związane z pieniędzmi.
Dla uczniów klas starszych zajęcia koncentrowały się na bardziej zaawansowanych zagadnieniach związanych z historią polskiego złotego i jego funkcjonowaniem w gospodarce. Uczniowie mieli okazję m.in. eksplorować różne aspekty waluty narodowej poprzez zadania praktyczne i analizę danych historycznych. Rozwijali swoje umiejętności pracy z arkuszem kalkulacyjnym. Mieli możliwość spotkania z przedstawicielem Polskiego Towarzystwa Numizmatycznego.
Cele zajęć zostały osiągnięte, a uczniowie zdobyli wiedzę na temat historii polskiego złotego oraz funkcji Narodowego Banku Polskiego. Aktywnie w nich uczestniczyli, wykazując zainteresowanie tematem oraz chęć nauki.
Projekt został pozytywnie oceniony przez uczestników, którzy wyrażali zadowolenie z różnorodności form pracy i innowacyjnych metod ich prowadzenia.
Podsumowując, realizacja zadania "Lekcja z ekonomią - Polski złoty w obiegu od 100 lat" przyniosła oczekiwane rezultaty, poszerzając wiedzę uczniów na temat funkcjonowania polskiej waluty oraz roli banku centralnego. Zadanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczestników i zostało ocenione bardzo pozytywnie.
- Details
- Hits: 305
W ramach programu Złote Szkoły NBP - IV edycja, dnia 27 lutego 2024 roku odbyła się w naszej szkole debata szkolna pod tytułem "Złoty czy Euro?". Debata została zorganizowana z myślą o uczniach klas siódmych i ósmych, którzy zgromadzili się, aby podjąć dyskusję na temat dwóch kluczowych walut: polskiego złotego i euro.
Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji programu Złote Szkoły NBP oraz naszej szkolnej Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, składającej się z uczniów klas siódmych, pod opieką nauczycieli, pani Renaty Chlibiuk i pani Lidii Sitarz.
Pierwszą częścią debaty była prezentacja na temat euro, przygotowana przez ucznia klasy 7b Kacpra Szymańskiego. Prezentacja zawierała historię tej waluty, jej wzory oraz zabezpieczenia. Uczniowie mieli okazję poznać państwa korzystające z euro, warunki wejścia do strefy euro oraz zmiany, jakie ta waluta przeszła od momentu jej powstania. Dodatkowo, uczestnicy obejrzeli filmy związane z tematyką euro, co ułatwiło im zrozumienie zalet i wad tej waluty.
Kolejnym punktem debaty było omówienie polskiego złotego przez uczennicę Natalię Kępkę z klasy 7b. Prezentacja zawierała historię złotego, jego znaczenie dla polskiej gospodarki oraz rolę Narodowego Banku Polskiego jako emitenta polskiej waluty. Następnie Liliana Jakubowska z klasy 7c omówiła zabezpieczenia złotego, korzystając z materiałów udostępnionych przez Narodowy Bank Polski.
W dalszej części debaty uczniowie prezentowali nagrania z opiniami osób bliskich i kolegów na temat potencjalnych korzyści i obaw związanych z wprowadzeniem euro w Polsce. Dyskusja, która nastąpiła po prezentacjach, była zróżnicowana i obejmowała różnorodne punkty widzenia, od entuzjastycznych po sceptyczne.
Na zakończenie debaty uczniowie zostali zachęceni do wzięcia udziału w badaniu SZKOLNEGO EUROBAROMETRU, mającego na celu zebranie opinii na temat preferowanej waluty dla Polski: złotego polskiego czy euro.
Ewaluacja debaty została przeprowadzona za pomocą platformy Mentimeter, pokazała, że uczestnicy uznali spotkanie za bardzo pouczające i interesujące. Wykorzystanie tej platformy do badania opinii uczestników oraz ewaluacji zostało ocenione bardzo wysoko, co pozwoliło na szybką analizę informacji zwrotnych.
W rezultacie debata "Złoty czy Euro?" nie tylko zwiększyła wiedzę uczniów na temat obu walut oraz zrozumienie zagadnień ekonomicznych z nimi związanych, ale także umożliwiła im podjęcie świadomej decyzji w kwestii preferowanej waluty dla Polski. Ta
inicjatywa nie tylko przyczyniła się do edukacji ekonomicznej uczestników, ale także promowała aktywne zaangażowanie w życie społeczne i gospodarcze kraju.
- Details
- Hits: 298
Złote Szkoły NBP to ogólnopolski program, który ma na celu propagowanie wiedzy ekonomicznej wśród uczniów. Inicjatywa ta została stworzona z myślą o przygotowaniu młodych ludzi do świadomego funkcjonowania w dzisiejszym świecie finansów oraz rozwijania ich postaw przedsiębiorczych i prospołecznych.
Każda edycja programu skupia się na konkretnym temacie z zakresu ekonomii i finansów, promując tym samym różnorodne aspekty tej dziedziny wśród uczniów.
Cieszymy się, że nasza szkoła ponownie bierze udział w Programie. Już w poprzedniej edycji nasze zaangażowanie zostało docenione, a tytuł Złotej Szkoły NBP stał się dla nas zaszczytnym wyróżnieniem.
W obecnej edycji, skupiamy się na temacie "Polski złoty w obiegu od 100 lat. NBP i jego funkcja emisyjna." Nasza Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, pod opieką nauczycieli, aktywnie uczestniczy w programie, realizując określone zadania związane z tematyką ekonomiczną.
Program Złote Szkoły NBP to nie tylko okazja do zdobycia wiedzy ekonomicznej, ale również doskonała szansa dla uczniów na rozwijanie umiejętności interpersonalnych, kreatywności oraz pracy w zespole. Udział w programie daje również możliwość spotkania ekspertów z dziedziny ekonomii i finansów oraz zdobycia praktycznych umiejętności, które przydadzą się w przyszłości.
Zachęcamy wszystkich uczniów do aktywnego udziału w Programie Złote Szkoły NBP oraz do śledzenia naszych działań w ramach tej inicjatywy.
Page 13 of 69