W ramach pracy nad projektem współpracowaliśmy ze szkołami z Hiszpanii, Czech, Rumunii, Chorwacji, Polski. Jego celem było zaprezentowanie przez uczniów wymarzonych wakacji. Uczniowie wykonywali prace plastyczne oraz prezentacje multimedialne. Układali wiersze o swoich podróżach. Prezentowali swoje prace rówieśnikom z zagranicy na forum eTwinning. Dzięki tym zadaniom uczniowie mogli opowiedzieć o swoich wymarzonych podróżach i ulubionych zajęciach.
W ramach pracy nad projektem „Let's talk about mythology” współpracowaliśmy ze szkołami z Portugalii, Turcji, Rumunii, Chorwacji, Polski. Uczniowie prezentowali swoje wiedzę na temat mitologii greckiej i rzymskiej. Przygotowali prezentacje, w których przedstawili postacie bogów greckich i rzymskich, ich atrybuty. Wykonali prace plastyczne. Wskazali wpływ mitologii na literaturę, sztukę i jej rolę w życiu codziennym. Dzięki tym zadaniom mieli możliwość rozwijania nie tylko umiejętności plastycznych, ale też językowych. Prace zamieszczane były na stronie projektu Twinspace, gdzie uczniowie mogli zapoznać się z twórczością swoich rówieśników z zagranicy. Podjęte działania rozwijały zainteresowania czytelnicze i przybliżały mitologię grecką i rzymską.
W projekcie tym uczestniczą szkoły partnerskie z Hiszpanii, Finlandii, Czech, Turcji oraz Polski. Celem projektu jest pokazanie uczniom piękna zamków, zapoznanie z ich historią i związanymi z nimi legendami. Uczniowie przygotowali prezentacje, w których przedstawili znane budowle. Opowiedzieli legendy z nimi związane. Wykonali również prace plastyczne. Dzięki tym zadaniom mieli możliwość rozwijania nie tylko umiejętności plastycznych, ale też językowych. Prace zamieszczane były na stronie projektu Twinspace, gdzie uczniowie mogli zapoznać się z twórczością swoich rówieśników z zagranicy.
W projekcie tym uczestniczą szkoły partnerskie z Hiszpanii, Finlandii, Turcji oraz Polski. Celem projektu jest stworzenie książki wspólnie z partnerami.
W ramach pierwszego zadania uczniowie napisali informacje o sobie w języku angielskim, które zostały zamieszczone na stronie projektu. Dzięki temu mogli poznać swoich rówieśników z innych państw. Wykonywane było również logo projektu „Complete my story”. Prace dzieci zamieszczane są na stronie projektu Twinspace.
Nasi uczniowie napisali również pierwszą część opowiadań, które będą kontynuowane przez rówieśników ze szkół z zagranicy. Efekt końcowy projektu zamieszczony będzie na stronie projektu Twinspace oraz Padlet.
2 kwietnia obchodzimy rocznicę urodzin patrona naszej szkoły - Hansa Christiana Andersena. Z tej okazji nasi uczniowie oraz ich rówieśnicy z partnerskich szkół z zagranicy realizują projekt "Hans Christian Andersen Comic Books". W ramach tego projektu uczniowie mieli za zadanie stworzyć komiks w języku angielskim na podstawie wybranej baśni Andersena. Poniżej przedstawiamy wyróżnione prace uczniów z naszej szkoły, które zamieszczone zostaną na stronie projektu.
Projekt "Easter Cards" realizowaliśmy we współpracy ze szkołami z Włoch, Hiszpanii, Turcji, Anglii, Czech, Grecji, Słowenii, Bułgarii, Litwy, Polski. W jego ramach odbył się konkurs na najpiękniejszą kartkę. Uczniowie wykonywali wielkanocne kartki oraz podpisywali je życzeniami w języku angielskim i w języku polskim. Zwycięskie oraz wyróżnione kartki umieszczone zostaną w galerii eTwinning na stronie projektu. Wszystkie kartki, wykonane przez naszych uczniów obejrzeć można na stronie PADLET
Poniżej przedstawiamy zdjęcia zwycięskich kartek:
I miejsce
II miejsce
III miejsce
Wyróżnione kartki:
Wszystkim uczniom dziękujęmy za udział w konkursie, a zwycięzcom gratulujemy.
Projekt „My passion” realizowaliśmy we współpracy ze szkołami: Słowacji, Anglii, Czech, Rumunii, Polski. Uczniowie w ciekawy sposób przedstawiali swoim rówieśnikom ze szkół partnerskich swoje zaintersesowania. Opowiadali czym się interesują i jak rozwijają swoje pasje. Starali się też zainteresować innych swoim hobby. Do wypowiedzi dołączali prace plastyczne i prezentacje. Zostały one zamieszczone na stronie Twinspace. Dzięki temu projektowi uczniowie mogli kształcić umiejętności pisania i opowiadania na wskazany temat. Wzbogacali również słownictwo w języku angielskim.
Projekt „Who tells stroy” realizowaliśmy we współpracy ze szkołami z Hiszpanii, Słowacji, Czech, Polski. Uczniowie rozwijali swoją wyobraźnię, układając opowiadania zimowych przygodach, które rozgrywają się w czasie Świat Bożego Narodzenia. Prace zostały zamieszczone na stronie Twinspace. Dzięki temu projektowi uczniowie mogli kształcić umiejętności pisania na wskazany temat. Wzbogacali również słownictwo w języku angielskim.
W ramach pracy nad projektem „Friend from the book” współpracowaliśmy ze szkołami z Portugalii, Turcji, Rumunii, Chorwacji, Polski. Celem projektu było propagowanie czytelnictwa. Uczniowie wykonali min.: prezentację multimedialną przedstawiającą ulubionego bohatera. Opowiadali o jego przygodach, zachęcając rówieśników do przeczytania książek. Podjęte działania rozwijały zainteresowania czytelnicze i przybliżały literaturę obcą.
W tym projekcie uczniowie ze szkół partnerskich tworzyli komiksy o tematyce świątecznej. Komiksy pisane były po angielsku, uczniowie mieli więc możliwość rozwijania nie tylko umiejętności plastycznych, ale też językowych. Prace zamieszczane były na stronie projektu Twinspace, gdzie uczniowie mogli zapoznać się z twórczością swoich rówieśników z zagranicy.
"Autumn Leaves" to projekt, którego celem było ukazanie piękna jesieni w różnych krajach europejskich. Uczniowie wykonywali prace plastyczne oraz układali rymowanki dotyczące jesiennych liści w języku angielskim i prezentowali swoje prace rówieśnikim z zagranicy na forum eTwinning.
Oto lista projektów, w których biorą udział uczniowie naszej szkoły. Projekty kontynuowane będą po wakacjach:
-
"Learn together"
W projekcie uczestniczyły szkoły partnerskie ze Słowenii, Turcji oraz Polski. Celem projektu było rozwijanie umiejętności językowych i zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego..
Uczniowie z różnych szkół doskonalili znajomość języka angielskiego. Przygotowali prezentacje multimedialne, nagrali krótkie filmiki, pisali o swoich zainteresowaniach, ulubionych zabawach. Dzięki tym działaniom mogli poznać swoich rówieśników z innych krajów.
-
“A.B.C.: Active Book Club”
W projekcie uczestniczyły szkoły partnerskie ze Anglii, Francji, Czech oraz Polski. Celem projektu było rozwijanie zainteresowań czytelniczych, wskazanie książek, które warto przeczytać..
Uczniowie z różnych szkół czytali książki i prezentowali je swoim rówieśnikom ze szkół partnerskich. Układali do nich pytania i odpowiedzi, wymieniali się opiniami. Rysowali plakaty. Przygotowali prezentacje multimedialne. Na zakończenie wybierali najciekawszą z zaprezentowanych książek.
-
“Digital cartoons” „Cyfrowe bajki”
W projekcie uczestniczyły szkoły partnerskie ze Hiszpanii, Grecji, Turcji oraz Polski. Celem projektu było przygotowanie przedstawienia i prezentacji multimedialnej na podstawie wybranej baśni..
Uczniowie z różnych szkół pracowali nad wybraną przez siebie baśnią, którą wspólnie zmieniali w prezentację PowerPoint, a następnie uczniowie wykonali rekwizyty związane z wybraną przez siebie baśnią i przygotowują dramę.
-
„Bohaterowie z komiksów”
W projekcie uczestniczyły szkoły partnerskie ze Francji, Włoch, Chorwacji oraz Polski. Celem projektu było przygotowanie zaprezentowanie przez uczniów ulubionych bohaterów komiksów.
W projekcie uczestniczyły szkoły partnerskie ze Słowenii, Francji oraz Polski. Celem projektu było rozwijanie umiejętności językowych poprzez pisanie listów i zaśpiewanie piosenki w języku narodowym.
Uczniowie z różnych szkół doskonalili znajomość języka angielskiego Napisali listy do swoich kolegów ze szkół partnerskich i śpiewali piosenki w języku narodowym. Dzięki tym działaniom mogli poznać swoich rówieśników z innych krajów.
Uczniowie z różnych szkół narysowali ulubionych bohaterów, a następnie wymyślali ich nową przygodę. Dzięki podjętym działaniom rozwijali swoją kreatywność. Wykonane prace przedstawiali swoim rówieśnikom.
W projekcje uczestniczyło 10 szkół europejskich z Chorwacji, Litwy, Rumunii, Serbii, Francji, Słowacji, Turcji, Armenii. W jego ramach uczniowie wykonywali świąteczne kartki - pisanki przyozdobione symbolami charakterystycznymi dla danego kraju. Projekt został w całości zrealizowany online - uczniowie robili kartki w domu a następnie je fotografowali. Zdjęcia kartek zamieszczone zostały na stronie projektu.
Tradycyjnie, jak co roku, wysyłamy kartki z życzeniami Wielkanocnymi do naszych szkół partnerskich. Uczniowie wykonywali zarówno e-kartki, jak i kartki tradycyjne, które były następnie wysyłane online do szkół z zagranicy.
1.
Zgodnie z tradycją uczniowie naszej szkoły uczestniczą międzynarodowym projekcie „Christmas cards exchange” związanym ze Świętami Bożego Narodzenia. W jego ramach dzieci przygotowują kartki świąteczne. Dołączają do nich życzenia w języku angielskim i polskim. Prace zostaną sfotografowane i zamieszczone na stronie Twinspace oraz w galerii Padlet. Galeria jest cały czas uzupełniania nowymi zdjęciami.
1. Nasza szkoła włączyła się do projektu „Once upon a picture book”. W ramach projektu uczniowie będą dzielić się informacjami z rówieśnikami ze szkół partnerskich na temat książek obrazkowych, które im się podobają. Ponadto wszystkie dzieci przygotują krótką prezentację, w której się przedstawią. Praca w tym projekcie pomoże im nie tylko w nauce języka angielskiego, ale również poszerzy ich wiedzę na temat środowiska, tolerancji, różnorodności kulturowej.
1. Nasi uczniowie pracują w projekcie „Global Connections”. W ramach projektu będą mogli rozwijać znajomość języka angielskiego. Praca podzielona jest na trzy etapy i jest rozłożona na cały rok. Dzieci przygotują prezentację o sobie, w której przedstawią siebie, swoje hobby, miejsce zamieszkania, swoje rodziny, ulubione przedmioty szkolne itp. Potem nagrają krótkie filmy, a w ostatnim etapie narysują plakaty promujące ich kraj, ze zdjęciami i krótkimi opisami narodowych zabytków i unikalnych cech swojego kraju
1. Pracujemy w międzynarodowym projekcie „I'm a polyglot”. W ramach pracy nad projektem na każdym etapie będzie inny temat związany z ogólnym programem nauczania, a poprzez samouczki, podcasty, prezentacje cyfrowe uczniowie i nauczyciele zaprezentują bardzo proste struktury komunikacyjne, które powinni wykorzystać ich partnerzy w opowiadaniach, dramatyzacjach, odgrywaniu ról lub dialogach (ustne lub pisemne). Dzieki tym zadaniom połączą naukę z zabawą.
Projekt "My dream holidays " to idealny projekt na zakończenie roku szkolnego. Uczniowie z kilku szkół partnerskich dzielili się swoimi pomysłami na wymarzone wakacje. Wczuwając się już w letni klimat, mogli przy okazji jeszcze poćwiczyć swój angielski. Poniżej kilka prezentacji uczniów naszej szkoły:
Kolejnym projektem związanym z literaturą był projekt "My favourite book". W jego ramach uczniowie czytali po angielsku fragment swojej ulubionej książki. Dzięki temu mogli oni podzielić się z innymi swoimi upodobaniami, zaciekawić innych swoimi ulubionymi książkami, jak również odnaleźć inspiracje do kolejnej lektury. Projekt umożliwił uczniom również doskonalenie umiejętności czytania po angielsku oraz prowadzenie rozmów po angielsku na czacie z uczniami ze szkół partnerskich z zagranicy.
Poniżej prezentujemy kilka filmików nagranych przez uczniów naszej szkoły. Czy poznajecie, fragmenty jakich książek są przez nich czytane?
2 kwietnia obchodzimy rocznicę urodzin patrona naszej szkoły - Hansa Christiana Andersena. Z tej okazji uczniowie naszej szkoły wraz z partnerskimi szkołami z zagranicy realizują projekt "Hans Christian Andersen Comic Books". W ramach tego projektu uczniowie mają za zadanie stworzyć komiks w języku angielskim na podstawie wybranej baśni Andersena. Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych prac uczniów z naszej szkoły.
"Spring Cards" to projekt, nad którym pracowaliśmy z partnerami z wielu szkół z różnych państw europejskich. Zadaniem uczniów było wykonać kartkę o tematyce wiosennej / Wielkanocnej, zrobić jej zdjęcie i zamieścić na stronie eTwinning. Poniżej przedstawiamy efekty pracy nad projektem.
W ramach projektu "Winter in literature" uczniowie robili komiksy o tematyce zimowej. Poniżej przedstawiamy kilka prac wykonanych przez uczniów naszej szkoły:
Poza projektami świątecznymi, pracujemy obecnie jeszcze nad dwoma projektami związanymi z literaturą i pisaniem opowiadań:
- „Complete My Story” – Piszemy wspólną historię
- „Winter in Literature” - Zima w literaturze dla dzieci i młodzieży.
Obydwa projekty realizowane są przez okres kilku miesięcy, więc rezultaty pracy nad nimi zamieszczane będą na stronie sukcesywnie.
Do tej pory zrealizowane zostały dwa zadania. Uczniowie z różnych szkół pisali w języku angielskim informacje o sobie, które zamieszczane były na Padlecie (KLIK). Dzięki temu mogli poznać swoich rówieśników z innych państw, z którymi będą pracować nad projektami.
Wykonywane było również logo projektu „Complete my story” z użyciem technologii Web 2.0. Prace dzieci zamieszczane są na stronie projektu Twinspace. Oto one:
A oto logo zaproponowane przez uczennicę naszej szkoły Malwinę Kopyt:
Kolejny projekt świąteczny, którego jesteśmy koordynatorem, to projekt „Christmas Carols”. W projekcie tym uczestniczą 22 szkoły partnerskie z Hiszpanii, Malty, Cypru, Francji, Włoch, Turcji, Litwy, Słowacji oraz Polski. Celem projektu jest przywołanie magii Świąt Bożego Narodzenia, poprzez śpiewanie tradycyjnych piosenek świątecznych (jedna piosenka w języku angielskim i jedna w języku ojczystym). Dzięki temu uczniowie mogą podzielić się odrobiną kultury swojego kraju, jak również zapoznać się z kulturą innych państw europejskich.
Uczniowie z klasy 8c zaśpiewali dwie piosenki.
- Jingle Bells (piosenka po angielsku)
- Przybieżeli do Betlejem (piosenka po polsku)
Nagrania uczniów zamieszczane są na stronie projektu eTwinning oraz na Padlecie. Zapraszamy do obejrzenia piosenek, które zostały do tej pory nagrane przez uczniów ze szkół partnerskich KLIK
Jak co roku w okresie przedświątecznym uczniowie naszej szkoły uczestniczą w międzynarodowych projektach o tematyce Bożonarodzeniowej. Jednym z projektów, koordynowanych przez naszą szkołę, jest projekt "Christmas Cards", w którym bierze udział ponad 30 szkół z ponad 10 państw europejskich. W jego ramach uczniowie wykonują kartki świąteczne i podpisują je życzeniami w języku angielskim oraz w swoim ojczystym. W tym roku wyjątkowo kartki nie mogły być wysyłane za granicę, ale nie powstrzymało nas to przed realizacją projektu, który został w całości zrealizowany online - uczniowie robili kartki w domu a następnie je fotografowali. Zdjęcia kartek zamieszczone zostały na stronie projektu oraz w galerii Padlet. Galeria cały czas jest jeszcze uzupełniana nowymi zdjęciami, ale zapraszamy do obejrzenia tych kartek, które już zostały w niej zamieszczone KLIK
Tradycyjnie, jak co roku, wysyłamy kartki z życzeniami świątecznymi do naszych szkół partnerskich. Uczniowie wykonywali zarówno e-kartki, jak i kartki tradycyjne. Oto kilka kartek gotowych do wysłania za granicę, wykonanych przez naszych uczniów.
"Winter fashion show" to projekt, w którym uczniowie mogli zaprezentować swoje ulubione jesienne oraz zimowe stylizacje. Uczniowie ze szkół partnerskich nagrywali filmiki lub wykonywali prezentacje multimedialne, które następnie zamieszczane były na stronie projektu. Dzięki temu uczniowie mieli okazję porównać, jak ubierają się ich rówieśnicy z innych państw - okazało się, że w temacie mody mają ze sobą wiele wspólnego.
Oto filmiki oraz prezentacje przygotowane przez uczniów z naszej szkoły:
Oraz filmik i kilka prezentacji wykonanych przez uczniów ze szkół z zagranicy:
Jednym z kolejnych projektów eTwinning, nad którym uczniowie naszej szkoły obecnie pracują jest projekt "Zabawy edukacyjne z klockami Lego". Projekt ma na celu praktyczne uczenie się poprzez konstrukcje i zabawę klockami LEGO. Nauczyciele mogą wykorzystać klocki LEGO do zajęć edukacyjnych o charakterze matematycznym, społecznym, artystycznym, przyrodniczym czy humanistycznym. Angażując sferę poznawczą i społeczno - emocjonalną, zapewniamy dzieciom możliwości eksperymentowania, majsterkowania, konstruowania - indywidualnie oraz w zespołach.
Nasi uczniowie tworzyli m.in. wyrazy po angielsku oraz flagi krajów partnerskich szkół.
Kolejnym projektem eTwinning, nad którym uczniowie będą pracować przez cały rok szkolny jest projekt "Let's become friends" czyli "Zostańmy przyjaciółmi". Uczniowie realizować będą wiele zadań, mających na celu nawiązanie znajomości z uczniami z zagranicy oraz komunikowanie się z nimi w języku angielskim. Uczniowie mają swoje konta na portalu Twinspace, gdzie mogą pisać ze sobą na forum oraz na czacie. Mogą wgrywać swoje prezentacje, filmiki oraz oglądać prace zamieszczone przez innych uczniów ze szkół partnerskich. W tym projekcie współpracujemy z 20 szkołami z Włoch, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Turcji, Czech, Estonii, Norwegii, Irlandii, Ukrainy, Malty oraz Litwy.
Pierwsze zadanie polegało na stworzeniu prezentacji multimedialnych o sobie zatytułowanych "All about me". W prezentacjach tych uczniowie przedstawili podstawowe informacje o sobie, następnie zamieścili je na portalu Twinspace, żeby uczniowie ze szkół partnerskich mogli się z nimi zapoznać. Poniżej filmik oraz kilka prezentacji wykonanych przez naszych uczniów:
Pomimo, że Europejski Dzień Języków już za nami, prace nad kolejnymi zadaniami w ramach projektu "European Day of Languages" nadal trwają. Uczniowie z naszej szkoły oraz uczniowie ze szkół partnerskich pracują obecnie nad zadaniem drugim, które polega na tworzeniu słowniczków obrazkowych z wybranymi wyrazami, napisanymi w języku ojczystym oraz angielskim.
Prace nad zadaniem są nadal w toku, ale już możemy obejrzeć pierwsze efekty.
Oto pierwsza prezentacja, przygotowana przez naszych uczniów z klasy trzeciej:
A oto kilka pierwszych prezentacji uczniów ze szkół partnerskich:
A oto kolejne kartki, które przybyły do nas w ramach projektu "Europejski Dzień Języków" z Turcji, Chorwacji, Islandii, Hiszpanii, Niemiec, Anglii, Macedonii oraz z partnerskiej szkoły w Polsce.
26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków. Z tej okazji nasza szkoła została koordynatorem projektu eTwinning "European Day of Languages", mającego na celu przybliżenie uczniom tego święta. W ramach projektu uczniowie mają do wykonania szereg zadań, promujących znajomość języków obcych. W projekcie tym współpracujemy m.in. ze szkołami z Włoch, Portugalii, Słowenii, Chorwacji, Turcji, Francji, Czech, Grecji.
Pierwsze zadanie polegało na wykonaniu kartek z wybranymi wyrazami lub zwrotami napisanymi w języku ojczystym i języku angielskim. Kartki były następnie wysyłane do szkół partnerskich z całej Europy. Podczas wykonywania kartek, uczniowie nie tylko świetnie się bawili, ale także szlifowali swój angielski. Otrzymane kartki umożliwią uczniom zapoznanie się również z innymi językami europejskimi.
Oto kartki wykonane przez naszych uczniów, gotowe do wysłania za granicę:
A oto kilka pierwszych kartek, które dotarły do nas ze szkół partnerskich:
Poniżej kilka zdjęć, dokumentujących pracę uczniów nad projektem:
Portugalia
Chorwacja
Czechy
Słowenia
Turcja
Oraz oczywiście nasi uczniowie z PSP 2
W roku szkolnym 2016/2017 pracowaliśmy nad projektami:
- „Biography of a town/village” („Biografia miasta”)
- „Animal sounds in Day of European Languages” („Odgłosy zwierząt w Dniu Języków Europejskich”)
- „We love tales” („Kochamy opowieści”)
- „School in my heart” („Szkoła w moim sercu”)
- „Let’s become friends”
- “Games childhood grandparents”
- “International autumn tree”
- “International christmas tree”
- “International spring tee”
1. Przy realizacji projektu „Biography of a town/village” („Biografia miasta”) współpracujemy ze szkołami z Włoch, Rumunii, Bułgarii, Słowacji, Chorwacji, Ukrainy, Polski. W ramach pierwszego zadania uczniowie zapoznali się z legendą o powstaniu Radomia. Z pomocą nauczyciela przetłumaczyli ją na język angielski. Następnie wykonali rysunki przedstawiające symbole związane z legendą. Na stronie Twinspace zamieściliśmy zdjęcia. W kolejnych zadaniach uczniowie poznali legendy z krajów partnerskich. Przez cały czas utrzymywaliśmy stały kontakt ze szkołami realizującymi projekt.
2. Przy realizacji projektu „Animal sounds in Day of European Languages” nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Turcji, Albanii, Rumunii, Bośni i Herzegowiny, Bułgarii, Serbii, Gruzji, Włoch, Słowacji, Litwy, Polski. Uczniowie przygotowali słowniczki w języku angielskim. Zaprezentowali je w Dniu Języków Europejskich.
3. Przy realizacji projektu „We love tales” („Kochamy opowieści”) nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Włoch, Rumunii, Bułgarii, Słowacji, Chorwacji, Ukrainy, Polski. Głównym założeniem projektu jest przygotowanie inscenizacji wybranej baśni.W ramach realizacji pierwszego zadania uczniowie dokonali wyboru baśni. Kolejne zadanie zakładało opracowanie inscenizacji na jej podstawie. Nasi uczniowie przygotowali „Nowe szaty cesarza”.
4. Przy realizacji projektu „School in my heart” („Szkoła w moim sercu”) nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Wielkiej Brytanii, Albanii, Francji, Turcji, Gruzji Włoch, Polski. Głównym założeniem projektu było przedstawienie przez dzieci szkoły, w której się uczą.Uczniowie zrobili zdjęcia na terenie szkoły. Zostały one zamieszczone na stronie Twinspace. Zamieścili również życzenia świąteczne i film, na którym wykonują jedną z kolęd. Kolejne zadanie zakłada przygotowanie prezentacji multimedialnej o szkole. Uczniowie w ten sposób mogli obejrzeć szkoły partnerskie.
5. Przy realizacji projektu „Let’s become friends” nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Wielkiej Brytanii, Albanii, Francji, Turcji, Gruzji Włoch, Polski. Głównym założeniem projektu było utrzymywanie przyjaźni z kolegami i koleżankami z zagranicy.Uczniowie pisali listy. Zamieścili również życzenia świąteczne.
6. Przy realizacji projektu “Games childhood grandparents” nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Grecji, Bułgarii. Albanii, Litwy, Polski.
W ramach projektu uczniowie zebrali wiadomości o grach i zabawach swoich dziadków. Następnie opowiedzieli o nich. Chcieli je poznać i spróbowali w nie zagrać. Podczas zabawy zrobiliśmy zdjęcia, które zostały zamieszczone na stronie Twinspace. Projekt bardzo podobał się dzieciom. Poznali również gry swoich kolegów i koleżanek z zagranicy.
7. Przy realizacji projektu “International autumn tree” nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Belgii, Rumunii, Hiszpanii, Włoch, Czech, Polski.
W ramach projektu uczniowie przygotowali kwiaty i liście charakterystyczne dla jesieni. Ozdoby zostały wysłane do szkół partnerskich. Nadesłane prace zostały wywieszone na jesiennym drzewku.Zdjęcia zostały zamieszczone na stronie Twinspace.
8. Przy realizacji projektu “International christmas tree” nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Belgii, Rumunii, Hiszpanii, Włoch, Czech, Polski.
W ramach projektu uczniowie przygotowali ozdoby świąteczne, które zostały wysłane do szkół partnerskich. Każda ze szkól otrzymała kilka prac. Do nas również dotarły prace z zagranicy. Zostały one wywieszone na świątecznym drzewku.Zdjęcia zostały zamieszczone na stronie Twinspace.
9. Przy realizacji projektu “International spring tee” nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Belgii, Rumunii, Hiszpanii, Włoch, Czech, Polski.
W ramach projektu uczniowie przygotowali kwiaty i liście wiosenne. Ozdoby wiosenne zostały wysłane do szkół partnerskich. Każda ze szkól otrzymała kilka prac. Prace uczniów z zagranicy zostały wywieszone na wiosennym drzewku i zaprezentowane podczas apelu.Zdjęcia zostały zamieszczone na stronie Twinspace. Projekt bardzo podobał się uczniom
11. W czerwcu odbył się też apel podsumowujący całoroczną pracę.10. Ponadto zorganizowano stoisko eTwinning, które reklamowało pracę w projekcie.
We wrześniu 2016 r. rozpoczęliśmy prace nad nowym projektem „International autumn tree”. W ramach tego projektu współpracujemy ze szkołami z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Chorwacji, Rumunii, Belgii, Grecji, Włoch, Turcji, Litwy, Czech, Litwy, Słowacji, Bułgarii, Estonii, Serbii, Polski.
Pierwszy etap projektu zakłada przygotowanie jesiennych liści i przesłanie do szkół partnerskich. Liście nadesłane ze szkół partnerskich są na bieżąco zamieszczane na jesiennym drzewie na tablicy eTwinning. Kolejne etapy zakładają przygotowanie świątecznych symboli i letnich kwiatów.
- Projekt “Castle in Europe” (Europejskie zamki”) współpracowaliśmy ze szkołami z Hiszpanii, Portugalii, Grecji i Polski. Uczniowie wykonali rysunki i zdjęcia znanych polskich zamków. Napisali i przetłumaczyli na język angielski legendy z nimi związane. Poznaliśmy również zamki europejskie.
- Przy realizacji projektu „How life changes from season to season” („Jak zmienia się życie wraz z porami roku”) nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Hiszpanii, Francji, Grecji, Turcji, Estonii, Gruzji i Polski. Głównym założeniem projektu jest ukazanie zmian, jakie zachodzą w przyrodzie, modzie, jadłospisie w związku ze zamianami pór roku. Uczniowie wykonali piękne zdjęcia polskich krajobrazów, wiosennych strojów i zdrowych potraw.
- Projekty “The spring is coming!Let’s send Easter/spring cards” i “Christmas cards”
Współpracowaliśmy min. ze szkołami z Hiszpanii, Grecji, Cypru, Turcji, Węgier, Chorwacji, Bułgarii, Rumuni, Litwy, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii, Francji, Włoch, Estonii, Słowenii, Rumuni, Słowacji i Czech i Polski
W ramach projektu uczniowie przygotowywali kartki świąteczne dla swoich kolegów i koleżanek z zagranicy. W szkole został przeprowadzone konkursy na najoryginalniejsze kartki i życzenia świąteczne w klasach IV-VI. Spotkały się one z bardzo dużym zainteresowaniem. Na kole eTwinning uczniowie przygotowali wybrane kartki do wysłania. Każda ze szkól partnerskich otrzymała kilka kartek. Do nas również dotarły prace z zagranicy. Zostały one wywieszone na świątecznych tablicach.
Nasza szkoła przystąpiła do kolejnych projektów europejskiego programu eTwinning:
- How life chcanges from season to season / Jak zmienia się życie podczas pór roku
- Christmas cards and greetings / Świąteczne kartki i pozdrowienia
- Castles in Europe / Zamki w Europie
Wśród krajów partnerskich znajdują się: Grecja, Francja, Turcja, Hiszpania, Estonia i Gruzja. Zadaniem uczniów będzie kolejno: przedstawić zmiany, które dokonują się wraz z porami roku np. pogoda, jedzenie, ubrania, święta itp., zrobić zdjęcia, prezentacje, nagrać piosenki; przygotować bożonarodzeniowe kartki i napisać życzenia do rówieśników z partnerskich krajów; wykonać zdjęcia i rysunki zamków, które znajdują się w okolicy miejsca zamieszkania.
Zapraszamy uczniów do pracy nad projektami!
Projekty realizowane w ramach programu eTwinning:
1. “The patron of my school”
Partnerstwo naszej szkoły w programie eTwinning zostało zarejestrowane w listopadzie 2008 r. Projekt „Nasz patron” zatwierdzony przez Narodowe Biuro eTwinning przybliżał uczniom z Europy postaci Hansa Christiana Andersena i jego twórczość oraz prezentował codzienne życie naszej szkoły.
Naszymi partnerami były:
- Liviu Rebreanu School, Mioveni - RUMUNIA
- Nantymoel Primary School, Bridgend WIELKA BRYTANIA
- ZŠ s MŠ Rabča, Rabča - SŁOWACJA
- Grundschule Oberbiel, Solms - NIEMCY
- Scoala Cu Clasele I-VIII NR.25 EMIL CIORAN, Sibiu - RUMUNIA
W ramach pracy nad projektem przygotowaliśmy kartki świąteczne, prezentacje o Radomiu (staraliśmy się przedstawić w niej ciekawe obiekty i miejsca, które zainteresują naszych partnerów). Kolejnym zadaniem było przygotowanie prezentacji o naszej szkole, jej patronie i uczniach. Pokazaliśmy nie tylko budynek czy osobę patrona, ale także codzienne życie uczniów, sale lekcyjne, koła zainteresowań, konkursy itp. Natomiast nasi uczniowie poznali sylwetki patronów ze szkół partnerskich. Przeprowadziliśmy również Andersenadę, czyli turniej literacko-sportowy dla klas IV. Na zakończenie projektu zaprezentowaliśmy przedstawienie na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena pt. „Brzydkie kaczątko”.
2. ”Let’s Become Friends”
Przy realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoch, Grecji, Niemiec, Turcji, Czech, Bułgarii, Rumuni i Litwy.
Celem projektu jest budowanie przyjacielskich relacji między uczniami naszej szkoły i rówieśnikami z innych krajów. Uczniowie w twórczy sposób zaprezentowali siebie poprzez autocharakterystykę, karykaturę. Stworzyli kącik e-Przyjaciół, gdzie przedstawiali swoich przyjaciół z państw partnerskich. Napisali dziennik „Co ciekawego mnie dziś spotkało?” oraz zaprezentowali swoje hobby. Efektem końcowym była gazetka „Wśród Przyjaciół”.
3.”Who tells a story”
Przy realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Malty, Hiszpanii, Włoch, Grecji, Turcji, Czech i Litwy.
W ramach projektu uczniowie ze szkół partnerskich tworzyli jedną książkę opowiadającą o przygodach Erosi, które zwiedza różne państwa.
4. „Eurosia's travels”
Przy realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Grecji, Turcji, Czech, Rumuni i Litwy.
W ramach projektu uczniowie ze szkół partnerskich tworzyli jedną książkę opowiadającą o przygodach Erosi, które zwiedza różne państwa.
5. “Teddy Bears are looking for friends”
W ramach międzynarodowego projektu eTwinning „uczniowie z naszej szkole przygotowali pluszowe misie dla swoich kolegów i koleżanek ze współpracujących z nami szkół z Wielkiej Brytanii, Francji, Grecji, Bułgarii, Rumuni, Czech, Węgier. Każdego z nich ozdobili akcentami w biało-czerwonych barwach. Do zabawek dołączyli książeczkę o podróżach naszego pluszowego misia – Radomisia i poszukiwaniu przez niego przyjaciół, flagę Polski, pocztówki Radomia, toruńskie pierniki i biało-czerwoną piłkę.Szkoły partnerskie również przysłały do nas swoje misie, które zostały zaprezentowane podczas apelu i na festynie rodzinnym.
6. „Big city... small town... let’s make a photoalbum”
Przy realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Hiszpanii, Włoch, Grecji, Turcji, Rumuni i Litwy.
Celem projektu było przedstawienie miast i miasteczek, w których znajdują się współpracujące ze sobą szkoły. Uczniowie przygotowywali symbole współpracy międzynarodowej i symbole swojego miasta. Robili zdjęcia najciekawszych miejsc w Radomiu w różnych porach roku. Uwieńczeniem było wykonanie albumu o swoim mieście.
7. „Let’s sing and share ou traditional Christmas songs”
Przy realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Rumuni i Polski.
Projekt zakładał poznanie piosenek świątecznych z różnych państw. Uczniowie na kole eTwinning przygotowali śpiewnik kolęd i piosenek świątecznych w formie prezentacji multimedialnej. Został również nagrany film, na którym mogliśmy usłyszeć śpiewające dzieci. Gotowe nagrania zostały zamieszczone na stronie Twinspace. Tam też znalazły się nagrania i śpiewniki naszych partnerów.
8. „Christmas cards and greetings Exchange”
Przy realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoch, Grecji, Turcji, Bułgarii, Rumuni i Litwy.
W ramach pracy nad projektem uczniowie z naszej szkoły i szkół partnerskich przygotowali piękne kartki świąteczne. Każda z nich zawierała życzenia świąteczne i noworoczne.
9. Easter eggs
Przy realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z Hiszpanii, Włoch, Grecji, Turcji, Bułgarii, Rumunii, Polski.
W ramach pracy nad projektem uczniowie z naszej szkoły i szkół partnerskich przygotowali piękne kartki wielkanocne. Każda z nich zawierała życzenia świąteczne.
Program eTwinning to łączenie i współpraca szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli. Program ten kładzie duży nacisk na wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szkołach europejskich. Współpracujące placówki tworzą partnerstwa w ramach różnych dziedzin tematycznych. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki.
Program eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.
Korzyści płynące z uczestnictwa w programie eTwinning:
Dla uczniów:
- zwiększenie kompetencji językowych,
-poniesienie umiejętności związanych z wykorzystywaniem nowych technologii,
- pogłębianie znajomości realiów krajów europejskich,
-zdobycie umiejętności planowania, decydowania i odpowiedzialnego wykonywania działań.
Dla nauczycieli:
- zwiększenie umiejętności stosowania ICT,
- poznanie systemów edukacyjnych innych państw,
- wymiana doświadczenia i materiałów pedagogicznych,
- realizacja postulatu aktywnego uczestnictwa dziecka w edukacji.
Dla szkoły:
- wzbogacenie oferty edukacyjnej,
- wzbogacenie tradycyjnie stosowanych metod nauczania,
- zastosowanie nowej formy promocji szkoły.