- Details
- Hits: 101
W ramach projektu Złote Szkoły V edycji programu NBP CYBERBEZPIECZNE FINANSE dzieci z zeróweczki wzięły udział w zabawach dydaktycznych, tematycznych, nagraniach, dramach, dyskusjach, dzięki którym poszerzyły swoje słownictwo, dokonały refleksji nad emocjami w kontekście prywatności i odpowiedzialności. Zgłębiły swoją wiedzę na temat SKIMMINGU, który jest tak popularny w dzisiejszym świecie.
Zrozumiały, że trzeba być ostrożnym i rozważnym korzystając z bankowych urządzeń cyfrowych. Teraz będą miały świadomość jak bezpiecznie korzystać z karty płatniczej i bankomatu. Wiedzą, że zaufanie, prywatność oraz szacunek wobec innych w świecie realnym i wirtualnym muszą być na pierwszym miejscu.
D.Krupińska
- Details
- Hits: 113
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
24 marca klasa 5a miała niezwykłą okazję uczestniczyć w warsztatach ceramicznych w Muzeum Wsi Radomskiej. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem i pasją tworzyli swoje własne miseczki z gliny, poznając tajniki ceramiki i tradycyjnego rzemiosła. To była świetna okazja, by w praktyczny sposób połączyć naukę z zabawą!
Wszyscy świetnie się bawili, a efekty ich pracy na pewno będą długo cieszyć oko. Dziękujemy Muzeum Wsi Radomskiej za organizację warsztatów i czekamy na kolejne edukacyjne przygody!
Aneta Wątorska
- Details
- Hits: 106
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
W ramach projektu ,,Złote Szkoły’’ uczniowie klas 2ai, 2b, 3 a i 3b mieli okazję wziąć udział w warsztatach, zajęciach plastycznych, dyskusjach, scenkach dramowych, nagraniach na temat emocji towarzyszących dzieleniu się sekretami z innymi osobami oraz skutkami nieautoryzowanego rozpowszechniania zdjęć w Internecie. Ponad to brali udział w lekcji on- line Sieciakowa lekcja „Kto jest po drugiej stronie”.
Pierwszy temat, dotyczący emocji towarzyszących dzieleniu się sekretami, skłonił uczestników do refleksji nad tym, jakie uczucia mogą pojawić się, gdy powierzamy innym cos osobistego. Uczniowie podzielili się swoimi doświadczeniami, wskazując na emocje takie jak zaufanie, ulga, ale i obawy związane z możliwym naruszeniem prywatności podczas podawania np. hasła i numeru do konta bankowego.
Drugi temat poruszał kwestię sytuacji, w której osoba zauważa, że jej zdjęcie krąży w Internecie bez jej zgody. Uczniowie zastanawiali się, jak czuliby się w takiej sytuacji, rozważając zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty takiego zdarzenia. Większość uczniów podkreśliła, że brak kontroli nad własnym wizerunkiem może prowadzić do poczucia niepokoju, niepewności, a także utraty prywatności. Omówiono również sytuacje, kiedy publikacja zdjęć w Internecie może być powodem do radości, jak np. uwiecznienie miłych wspomnień czy sukcesów, ale także, kiedy może to wywołać uczucie smutku czy złości, szczególnie jeśli zdjęcie zostało udostępnione bez zgody osoby na nim przedstawionej.
Projekt ,,Złote Szkoły’’ pozwolił uczniom na głębszą refleksję nad emocjami w kontekście prywatności oraz odpowiedzialności w przestrzeni cyfrowej. Uczestnicy zyskali świadomość, jak ważne są zaufanie i szacunek wobec innych w codziennych relacjach, zarówno w realnym, jak i wirtualnym świecie.
Wychowawcy klas: Mariola Piechurska, Małgorzata Kuczyńska, Joanna Gajda, Anna Rybarska
![]() |
![]() |
![]() |
- Details
- Hits: 99
![]() |
![]() |
![]() |
Dnia 24.03.2025r. uczniowie klasy 8b- Natalia Kępka i Kacper Szymański uczestniczyli w warsztatach na temat sztucznej inteligencji pt. „Sztuczna inteligencja nie zwalnia od myślenia. Co zmienia AI Act?”. Spotkanie odbyło się w siedzibie Radomskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i było poprowadzone przez doradcę metodycznego panią Monikę Pskit. Prowadząca przybliżyła uczestnikom temat rozwoju sztucznej inteligencji oraz jej wpływ na naszą przyszłość.
Warsztaty stanowiły część przygotowań do międzyszkolnej debaty „Jak będzie wyglądało życie w Unii Europejskiej za 20 lat?”. Podczas zajęć informatycznych uczniowie analizowali zarówno zalety, jak i potencjalne zagrożenia związane z AI. Poznali, w jaki sposób sztuczna inteligencja wpływa na różne aspekty życia codziennego oraz jakie wyzwania niesie jej dynamiczny rozwój. Szczególną uwagę poświęcono regulacjom prawnym dotyczącym AI w Unii Europejskiej.
Warsztaty były cennym doświadczeniem, które poszerzyło wiedzę uczniów oraz dostarczyło im narzędzi do refleksji nad przyszłością technologii.
- Details
- Hits: 124
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
W każdym z nas drzemie talent, trzeba go tylko odkryć. Występy wszystkich uczestników „Festiwalu Talentów”, który odbył się 21 marca były czymś wyjątkowym. Dostarczyły nam moc wzruszeń i niezapomnianych przeżyć. Program artystyczny wypełnił bogactwo i różnorodność talentów. „Życie bez kreatywności nie miałoby tylu barw”. Uczestnicy Festiwalu zabrali nas w wielobarwną podróż pełną radości, energii, refleksji, wyobraźni i twórczej ekspresji.
![]() |
![]() |
![]() |
Aby wytrwać w sztuce trzeba czegoś innego
I czegoś więcej niż wrodzonego talentu:
które wypełniają życie i nadają mu sens.
Trzeba namiętności i cierpienia. - Henryk Ibsen
Życzymy namiętności i wytrwałości w rozwijaniu swoich talentów.
Organizatorzy: Katarzyna Kosmala i Aneta Wątorska
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Page 5 of 93