Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Hansa Christiana Andersena  w Radomiu zaprasza uczniów szkół podstawowych i przedszkoli z klas 0 – III do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym „EKO-STRÓJ” . 

Konkurs odbywa się przy wsparciu Lasów Państwowych, które angażują się w edukację ekologiczną i ochronę środowiska. 

Celami konkursu jest popularyzowanie wiedzy dotyczącej segregacji i recyklingu oraz wykorzystanie surowców wtórnych do projektów strojów ekologicznych. 

Przedmiotem konkursu jest wykonanie stroju ekologicznego z materiałów gotowych do ponownego wykorzystaniaKażdy uczestnik może nadesłać na konkurs maksymalnie  
4 fotografie cyfrowe prezentujące wykonaną pracę wyeksponowaną na uczestniku konkursuSzczegóły w załączniku – Regulamin konkursu. 

Termin dostarczenia prac upływa 30 kwietnia 2025r. 

Czekają atrakcyjne nagrody! 
Serdecznie zapraszamy! 

 

poważaniem 
 
Organizatorzy: 
Małgorzata Kuczyńska 
Dorota Wiktor 
Justyna Mrozowicz 
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2  
im Hansa Christiana Andersena w Radomiu 
tel. 512 363484 

 

Za nami I etap konkursu czytelniczego „Radomscy Tropiciele Książek 2024/2025”.           

Do I etapu przystąpiło łącznie 771 uczniów z radomskich szkół. Uczniowie czytali wyznaczone przez organizatorów cztery różne książki, a następnie pisali testy sprawdzające wiedzę po ich lekturze. Do II etapu zakwalifikowało się łącznie 294 uczniów. 

W każdej kategorii wiekowej można było uzyskać maksymalnie 25 pkt z każdego testu. Zgodnie z regulaminem, ustalając progi punktowe do II etapu, organizatorzy brali pod uwagę trzy najlepsze wyniki z czterech testów (max. 75 pkt.).  

Do II etapu konkursu „RADOMSCY TROPICIELE KSIĄŻEK“ zakwalifikowali się następujący uczniowie naszej szkoły:

KATEGORIA WIEKOWA: kl. 2-3

1. Giza Amelia 2A                  72/75 pkt. 

2. Kania Nadia 2B                  71/75 pkt. 

3. Jachimkowski Leon 2B     75/75 pkt. 

4. Janiszewska Emilia 2B      71/75 pkt. 

5. Nowak Szymon 2C            73/75 pkt. 

6. Koshlai Zlotoslawa 3A      73/75 pkt. 

7. Masiarz Hanna 3A             73/75 pkt. 

8. Matyga Gabriela 3B          75/75 pkt. 

9. Kępka Aleksandra 3B       75/75 pkt. 

KATEGORIA WIEKOWA: kl. 4-6

1. Wielocha Jakub 4B           67/75 pkt. 

2. Urbańska Nikola  6A        68/75 pkt. 

3. Janiszewska Anna 6B      71 /75 pkt. 

4. Kamińska Aniela 6B         65/75 pkt. 

KATEGORIA WIEKOWA: kl. 7-8

1. Smoluch Szymon 7B               70/75 pkt. 

2. Szczepanik Przemysław 7B   70/75 pkt. 

3. Głogowska Łucja 7C               73/75 pkt. 

4. Walerczak Blanka 7C              61/75 pkt. 

5. Chołuj Kamila 8C                    72/75 pkt. 

6. Dobrzańska Zuzanna 8C        69/75 pkt. 

7. Wesołowska Julia 8C              68/75 pkt. 

    Gratulujemy!

Lektury do II etapu konkursu:

KAT. I – „Fajna ferajna. Po prostu być sobą” Kasia Keller 

KAT. II – „Enigma. Tajna misja Mariana Rejewskiego” Katarzyna Ziemnicka 

KAT. III – „Wstydu za grosz!” Zuzanna Orlińska 

Termin i miejsce testu sprawdzającego wiedzę po przeczytaniu lektury z II etapu:

KAT. I – 8 MAJA (CZWARTEK) o godz. 10:20Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 14  im. Jana Pawła II w Radomiu przy ul. Wierzbickiej 

KAT. II – 9 MAJA (PIĄTEK) o godz. 10:00 w Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Piłsudskiego 12 w Radomiu

KAT. III – 9 MAJA (PIĄTEK) o godz. 11:00 w Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Piłsudskiego 12 w Radomiu

Nauczyciele bibliotekarze

 

 

W ramach projektu Złote Szkoły V edycji programu NBP CYBERBEZPIECZNE FINANSE dzieci z zeróweczki wzięły udział w zabawach dydaktycznych, tematycznych, nagraniach, dramach, dyskusjach, dzięki którym poszerzyły swoje słownictwo, dokonały refleksji nad emocjami w kontekście prywatności i odpowiedzialności. Zgłębiły swoją wiedzę na temat SKIMMINGU, który jest tak popularny w dzisiejszym świecie.

Zrozumiały, że trzeba być  ostrożnym i rozważnym korzystając z bankowych urządzeń cyfrowych. Teraz będą miały świadomość jak bezpiecznie korzystać z karty płatniczej i bankomatu. Wiedzą, że zaufanie, prywatność oraz szacunek wobec innych w świecie realnym i wirtualnym muszą być na pierwszym miejscu.

D.Krupińska

24 marca klasa 5a miała niezwykłą okazję uczestniczyć w warsztatach ceramicznych w Muzeum Wsi Radomskiej. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem i pasją tworzyli swoje własne miseczki z gliny, poznając tajniki ceramiki i tradycyjnego rzemiosła. To była świetna okazja, by w praktyczny sposób połączyć naukę z zabawą! 

Wszyscy świetnie się bawili, a efekty ich pracy na pewno będą długo cieszyć oko. Dziękujemy Muzeum Wsi Radomskiej za organizację warsztatów i czekamy na kolejne edukacyjne przygody!

Aneta Wątorska

W ramach projektu ,,Złote Szkoły’’ uczniowie klas 2ai, 2b, 3 a i 3b mieli okazję wziąć udział w warsztatach, zajęciach plastycznych, dyskusjach, scenkach dramowych, nagraniach na temat emocji towarzyszących dzieleniu się sekretami z innymi osobami oraz skutkami nieautoryzowanego rozpowszechniania zdjęć w Internecie. Ponad to brali udział w lekcji on- line Sieciakowa lekcja „Kto jest po drugiej stronie”.

Pierwszy temat, dotyczący emocji towarzyszących dzieleniu się sekretami, skłonił uczestników do refleksji nad tym, jakie uczucia mogą pojawić się, gdy powierzamy innym cos osobistego. Uczniowie podzielili się swoimi doświadczeniami, wskazując na emocje takie jak zaufanie, ulga, ale i obawy związane z możliwym naruszeniem prywatności podczas podawania np. hasła i numeru do konta bankowego.

Drugi temat poruszał kwestię sytuacji, w której osoba zauważa, że jej zdjęcie krąży w Internecie bez jej zgody. Uczniowie zastanawiali się, jak czuliby się w takiej sytuacji, rozważając zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty takiego zdarzenia. Większość uczniów podkreśliła, że brak kontroli nad własnym wizerunkiem może prowadzić do poczucia niepokoju, niepewności, a także utraty prywatności. Omówiono również sytuacje, kiedy publikacja zdjęć w Internecie może być powodem do radości, jak np. uwiecznienie miłych wspomnień czy sukcesów, ale także, kiedy może to wywołać uczucie smutku czy złości, szczególnie jeśli zdjęcie zostało udostępnione bez zgody osoby na nim przedstawionej.

Projekt ,,Złote Szkoły’’ pozwolił uczniom na głębszą refleksję nad emocjami w kontekście prywatności oraz odpowiedzialności w przestrzeni cyfrowej. Uczestnicy zyskali świadomość, jak ważne są zaufanie i szacunek wobec innych w codziennych relacjach, zarówno w realnym, jak  i wirtualnym świecie.

Wychowawcy klas: Mariola Piechurska, Małgorzata Kuczyńska, Joanna Gajda, Anna Rybarska