Projekt zatytułowany jest "Zdrowa dawka mediów społecznościowych". Pomysł zrodził się z życia codziennego, kiedy obserwowaliśmy nasze własne dzieci i uczniów w szkole. Nie ma wątpliwości, że media społecznościowe stały się istotną częścią codziennego życia większości ludzi, od sprawdzania Facebooka i Twittera po publikowanie blogów, wpisów na Pinterest i przesyłanie filmów z YouTube filmy wideo.

Głównym celem kadry nauczycielskiej jest opracowanie odpowiednich strategii nauczania mediów społecznościowych, które mogą prowadzić do twórczego uczenia się oraz produktywnego podejścia do tworzenia mediów społecznościowych w ramach stałego rozwoju osobistego i zawodowego.
Naszym celem jest stworzenie  uczniom możliwości postrzegania mediów społecznościowych jako czegoś, co powinno być wykorzystywane efektywnie, a nie dewaluowane w szkołach. Uczniowie nauczą się korzystać z mediów społecznościowych jako ważnego narzędzia. Dzięki rozwijaniu wszystkich działań projektowych nasi uczniowie zdobędą klucz kompetencji do udanego życia, naucza się rozwiązywania problemów, refleksji, kreatywności, krytycznego myślenia, uczenia się, podejmowania ryzyka, współpracy i przedsiębiorczości. Ponadto poprawią swoje umiejętności w zakresie języka angielskiego i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Jesteśmy zespołem pięciu krajów o podobnych doświadczeniach związanych z tematem projektu i wspólnie pracowaliśmy nad tym samym tematem, który interesuje wszystkich uczestników - aktywne metody, technologie informacyjno-komunikacyjne i umiejętności społeczne, media społecznościowe jako narzędzie podczas lekcji. Ale przede wszystkim chcemy dzielić się naszymi innowacyjnymi podejściami do nauczania.

Zespół projektowy składa się z nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje i umiejętności. Można je nazwać innowacyjnymi i skłonnymi do eksperymentowania z nowymi pomysłami, metodami i podejściami. Uczestniczyli w różnych projektach europejskich i seminariach poświęconych nowym metodom uczenia się, działaniom, a także brali udział w projektach Comenius jako członkowie zespołu. Ponad połowa kluczowych osób posiada wysokie kwalifikacje i umiejętności w zakresie ICT.
Grupa docelowa uczniów liczy od 9 do 15 lat i została wybrana na podstawie tego, że dzieci i młodzież stanowią jedną z największych grup konsumentów medialnych w społeczeństwie. Obecny projekt ma na celu podniesienie jakości edukacji medialnej oferowanej tej grupie docelowej. W zajęciach  uczestniczyć będzie 60 uczniów z 5 uczestniczących szkół. Młodzież ta jest komunikatywna, kooperatywna, społeczna, entuzjastyczna, kreatywna, zdolna do pracy zespołowej i pełnienia roli lidera. Oprócz dobrych umiejętności społecznych i osobistych mają dobrą znajomość języka angielskiego i technologii informacyjno-komunikacyjnych. Tak więc 100 uczestników będzie aktywnie uczestniczyć w projekcie. Co więcej  zespół ten zaangażuje całą społeczność szkolną ze swoich krajów, aby aktywnie uczestniczyć w tym projekcie (co najmniej 8 000 osób).