Konkurs na logo projektu
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 09, luty 2021 12:11
- Odsłony: 12
Konkurs na logo projektu ERASMUS+
Green schools for a bright green future – small steps can make a difference
Ekologiczne szkoły dla ekologicznej przyszłości, małe kroki - duża zmiana!
1.Projekt logo należy wykonać w programie graficznym (np. paint)
2. Logo musi zawierać:
-tytuł projektu w języku angielskim (podany powyżej)
-flagi krajów szkół partnerskich (Niemcy, Litwa, Polska, Portugalia, Grecja, Hiszpania)
-czas trwania projektu: 2020-2022
-element ekologiczny nawiązujący do tematu projektu
-logo Erasmus+ (należy skopiować ze strony https://tiny.pl/7s17r )
3. Projekty proszę przesyłać do 22.12.2020 na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.
lub
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.
4. Pięć najciekawszych projektów będzie zaprezentowanych na stronie internetowej szkoły oraz weźmie udział w międzynarodowym konkursie na logo w/w projektu.
Uczniowie pięciu wyróżnionych projektów otrzymają oceny celujące z plastyki i informatyki oraz nagrody rzeczowe.
Tabela mobilności
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 09, luty 2021 12:04
- Odsłony: 12
Projekt: Green schools for a bright green future - small steps can make a difference
Koordynator: Niemcy
Kraje uczestniczące: Polska, Litwa, Hiszpania, Portugalia, Grecja
ID |
Tytuł działania |
Kraj organizujący spotkanie |
Rodzaj działania |
Termin |
Liczba uczestników (uczniów) |
Liczba osób towarzyszących (n-li) |
C1 |
Let's minimize our ecological footprint |
Niemcy |
Krótkotrwała wymiana grupy uczniów |
11.2020 |
15 |
10 |
C2 |
Our climate and the forests |
Polska |
Krótkotrwała wymiana grupy uczniów |
03.2021 |
15 |
10 |
C3 |
Our future belongs to us: ecologically clean machine |
Litwa |
Krótkotrwała wymiana grupy uczniów |
05.2021 |
15 |
10 |
C4 |
Think about food |
Hiszpania |
Krótkotrwała wymiana grupy uczniów |
09.2021 |
15 |
10 |
C5 |
Understand, Care, Act! |
Portugalia |
Krótkotrwała wymiana grupy uczniów |
03.2022 |
15 |
10 |
C6 |
Get to know and help to save the endangered animals |
Grecja |
Krótkotrwała wymiana grupy uczniów |
05.2022 |
15 |
10 |
Zadania do wykonania
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 09, luty 2021 12:02
- Odsłony: 12
Erasmus KA2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices
Green schools for a bright green future - small steps
can make a difference
2020-2021
Koordynator: Niemcy
Partnerzy: Litwa, Polska, Portugalia, Hiszpania, Grecja
ID |
RODZAJ DZIAŁANIA |
TERMIN |
OPIS |
P1 |
Działania projektowe |
09.2020 |
- stworzenie tablicy Erasmusa - tworzenie zespołów projektowych - prezentacja szkoły, miasta i regionu, quizy geograficzne z wykorzystaniem aplikacji Learning Apps - konkurs na logo w każdym kraju - quizy online o krajach partnerskich |
C1 |
Krótkoterminowa wymiana grup uczniów |
11.2020 |
Tytuł spotkania: Let's minimize our ecological footprint |
P2 |
Działania projektowe |
11.2020 |
- przygotowanie kwestionariusza audytowego na temat zużycia wody w szkole (Niemcy): obliczenia średniego zużycia wody na jednego ucznia/porównanie wyników ze szkołami partnerskimi (lekcja matematyki)/dyskusja online nt wyników/webinar nt oszczędnego korzystania z wody |
P3 |
Działania projektowe |
12.2020 |
-przygotowanie krótkich historyjek video o obchodach Bożego Narodzenia w danym kraju -tworzenie prezentów z materiałów pochodzących z recyklingu -kiermasz bożonarodzeniowy -kartki świąteczne |
P4 |
Działania projektowe |
02.2021 |
-przygotowanie ankiety audytowej dotyczącej zużycia energii w domu i szkole (Litwa) -tworzenie plakatów dotyczących energii (lekcja plastyki) |
C2 |
Krótkoterminowa wymiana grup uczniów |
03.2021 |
Tytuł spotkania: Our climate and the forests |
P10 |
Działania projektowe |
04.2021 |
-przygotowanie kwestionariusza nt ochrony zagrożonych zwierząt i owadów (Grecja) - tworzenie interaktywnych map o zagrożonych gatunkach zwierząt i owadów w danym kraju -spotkania z doradcami ekologicznymi/pszczelarzami – debaty -tworzenie ‘hoteli’ dla owadów -sadzenie krzewów, kwiatów, ziół |
P5 |
Działania projektowe |
04.2021/ |
-przygotowanie ankiety audytowej dotyczącej zieleni w szkolnych ogrodach (Polska) -zorganizowanie w szkole wydarzenia skupiającego się na poznawaniu przyrody i jej ochronie -obchody Dnia Ziemi 2021 -sadzenie drzew wiśni/budowanie karmników |
C3 |
Krótkoterminowa wymiana grup uczniów |
05.2021 |
Tytuł spotkania: Our future belongs to us: ecologically clean machine |
P11 |
Działania projektowe |
06.2021 |
-ocena i upowszechnianie projektu -pisanie raportu końcowego |
P6 |
Działania projektowe |
06.2021 |
-ankieta audytowa dotycząca nawyków recyklingu w szkołach i domach/przeprowadzenie audytu (Niemcy) -miniprojekt nt zmniejszenia zużycia plastiku w domu/historia obrazkowa |
P7 |
Działania projektowe |
07.2021 |
-poszukiwanie najaktywniejszego sportowca wakacji -stworzenie kalendarza ekologicznego na kolejny rok szkolny (po wakacjach) |
C4 |
Krótkoterminowa wymiana grup uczniów |
09.2021 |
Tytuł spotkania: Think about food |
P8 |
Działania projektowe |
09.2021 |
-przygotowanie kwestionariusza audytowego nt żywności (Hiszpania) -przygotowanie tradycyjnego, lokalnego posiłku z każdego kraju partnerskiego (wymiana przepisów) |
P9 |
Działania projektowe |
12.2021 |
-przygotowanie audytu na temat transportu i jakości powietrza (Portugalia) |
C5 |
Krótkoterminowa wymiana grup uczniów |
03.2022 |
Tytuł spotkania: Understand, Care, Act! |
C6 |
Krótkoterminowa wymiana grup uczniów |
05.2022 |
Tytuł spotkania: Get to know and help to save the endangered animals |
O projekcie
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 09, luty 2021 11:54
- Odsłony: 12
We wrześniu 2020r nasza szkoła przystąpiła do projektu Erasmus+ Ka2 wymiana dobrych praktyk:
Green schools for a bright green future- small steps can make a difference.
Projekt, którego koordynatorem jest szkoła w Hemer, Niemczech przewidziany jest na lata 2020/2022 i skierowany do uczniów klas 6-8.
W projekcie biorą udział szkoły z Litwy, Grecji, Hiszpanii, Portugalii i Polski.
Głównym celem projektu jest zwiększenie świadomości i zachowań proekologicznych wśród społeczności szkolnej oraz podejmowanie działań dotyczących ochrony środowiska. Uczniowie będą również poszerzali swoją wiedzę w zakresie znajomości języków obcych. Uczestnictwo w projekcie znacząco wpłynie na poprawę umiejętności komunikacyjnych uczniów.