Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/psp2/public_html/nowa/plugins/system/ef4_jmframework/ef4_jmframework.php on line 742

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/psp2/public_html/nowa/plugins/system/ef4_jmframework/includes/libraries/template.php on line 1728

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/psp2/public_html/nowa/plugins/system/ef4_jmframework/includes/libraries/template.php on line 1729
Partnerstwo tworzą...

1. Szkoła z Hemer w Niemczech 

Hemer to małe miasto w Nadrenii Północnej-Westfalii w Niemczech. Szkoła Europaschule am Friedenspark – Gesamtschule der Stadt Hemer powstała w 2009 roku w wyniku reorganizacji systemu edukacji w Hemer. Jest to największa szkoła średnia w Hemer, w której uczy się około 1000 uczniów i 90 nauczycieli. Do naszej szkoły uczęszczają uczniowie w wieku od 10 do 19 lat. Większość naszych uczniów opuszcza szkołę po 10 roku z kwalifikacjami GCSE, około 60 uczniów z każdego rocznika kontynuuje naukę w naszej szkole, aby zdawać maturę. Przybliżona wielkość klasy to 30 uczniów. Mamy również klasy integracyjne. Zajęcia te są szczególnie przeznaczone dla dzieci ze specjalnymi potrzebami. W Europaschule am Friedenspark są też uczniowie obcego pochodzenia. Największą grupę stanowią dzieci pochodzenia tureckiego. Nasi uczniowie i nauczyciele są zmotywowani do rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w łączeniu ICT i innych przedmiotów szkolnych. Mamy 3 pracownie komputerowe.  Nasi uczniowie są chętni do nauki i chcieliby zobaczyć, jak nauczanie ICT odbywa się w innych krajach i uczyć się na ich doświadczeniach. Aby uczyć naszych uczniów zachowań ekologicznych i przyjaznych dla środowiska, nasi uczniowie są często zabierani na zewnątrz, aby obserwować i badać przyrodę w ramach różnych przedmiotów i zajęć pozalekcyjnych. Posiadamy również ogródek szkolny zagospodarowany i pielęgnowany przez naszych uczniów w celach rekreacyjnych oraz mały ogródek z ziołami i owocami. Dzięki nagrodzie pieniężnej z konkursu na oszczędzanie energii posadzono drzewa na naszym szkolnym dziedzińcu. Ponadto szkoła uczestniczyła w projekcie Comenius dotyczącym ochrony owadów, w ramach którego zbudowano i rozstawiono w szkolnych ogrodach hotele dla owadów. Celem naszej szkoły jest ochrona środowiska poprzez oszczędzanie energii i unikanie odpadów. Zachęcamy naszych uczniów do zwracania uwagi na swój ślad ekologiczny poprzez wyłączanie światła, segregowanie śmieci, unikanie plastiku, używanie pojemników wielokrotnego użytku itp. Ponadto na większości naszych budynków znajdują się panele fotowoltaiczne. Kwestie ekologiczne są stale omawiane na różnych tematach. Sama szkoła położona jest na terenie w większości wiejskim, otoczonym polami i lasami; w pobliżu znajdują się różne zbiorniki wodne, które stanowią tereny rekreacyjne. 

2. Szkoła z Iraklion na Krecie (Grecja)

3rd Gymnasium to publiczna szkoła średnia na Krecie, do której uczęszcza 550 uczniów, 50 nauczycieli, 23 klasy kształcenia ogólnego i 3 klasy z uczniami niesłyszącymi. Poprzez innowacyjne metody docieramy do nastolatków, zwłaszcza tych, którzy czują się mniej uprzywilejowani lub marginalizowani ze środowisk defaworyzowanych, aby zwiększyć ich pewność siebie i autonomię, rozwinąć świadomość międzykulturową i wymazać uprzedzenia społeczne. Dlatego niezwykle ważne jest, aby poprzez europejską współpracę transnarodową zapewniać im umiejętności uczenia się, wzmacniać uczenie się przez całe życie, kultywować wzajemny szacunek dla różnorodności kulturowej, zachęcać do solidarności społecznej i spójności społeczności.

Realizujemy programy kulturalne i środowiskowe. Zostaliśmy nagrodzeni Krajową i Europejską Odznaką Jakości za 2 europejskie projekty środowiskowe eTwinning zrealizowane w latach 2017-2018 i 2018-2019. Bierzemy również udział w projektach Erasmus KA2 i KA1. Możemy przyczynić się do tego projektu poprzez naszą współpracę z lokalnymi władzami i organizacjami edukacyjnymi, takimi jak Region Krety, Gmina Heraklion, Akwarium Creta, Muzeum Nauk Przyrodniczych, Centra Ochrony Środowiska i stanowiska archeologiczne.

Szkoła nasza brała udział w konkursie zatwierdzonym przez greckie Ministerstwo Edukacji, wspieranym przez Unicef i Unesco na promocję celów zrównoważonego rozwoju w Grecji. Lekcja prowadzona przez naszego nauczyciela została oceniona w maju 2018 roku jako najlepsza praktyka związana z SDG „Climate Action” wśród 545 zgłoszeń podejść edukacyjnych w konkursie. Przesłany moduł lekcji wyróżniał się jako najlepsze holistyczne i innowacyjne podejście edukacyjne do podnoszenia świadomości na temat SDG numer 13 w zakresie działań na rzecz klimatu, a nasza szkoła została włączona do Klubu Szkolnego SDGs.

3. Szkoła z Kowna na Litwie

Kaunas Tadas Ivanauskas progymnasium znajduje się w mieście Kownie. Jest to największe miasto na Litwie. Jest to szkoła publiczna obejmująca przedszkole, szkołę podstawową i gimnazjum (dla uczniów w wieku 11-14 lat). W tej chwili jest tam 1077 uczniów i 81 nauczycieli. Jesteśmy dobrze wyposażeni.

Wszystkie sale lekcyjne wyposażone są w komputery i łącza internetowe. Ponadto w niektórych salach lekcyjnych znajdują się inteligentne tablice. Szkoła nosi imię słynnego litewskiego przyrodnika; dlatego dużą wagę przywiązujemy do przedmiotów związanych z naukami przyrodniczymi i zdrowym trybem życia.

Najwięcej uwagi poświęca się recyklingowi, sadzeniu roślin i aktywnemu życiu. Wszystkie te działania realizujemy poprzez filozofię Steam. Nauczyciele często opierają swoją wiedzę teoretyczną na działaniach praktycznych: wytwarzaniu środków czystości, zdrowej żywności, zbieraniu surowców wtórnych i wykorzystywaniu ich na różne sposoby. Uczniowie często prowadzą badania dotyczące zdrowego stylu życia, sortowania ekologii i tak dalej. Wszystkie te tematy są prezentowane na tradycyjnej i corocznej konferencji studenckiej.

Co roku realizujemy akcje społeczne „Zielone Okno” (hodujemy rośliny w salach lekcyjnych, następnie sadzimy je na szkolnym podwórku), „Zróbmy” (w czasie akcji porządkujemy teren wokół szkoły), „Sortujemy” (podczas urządzenia kampanii zostaną zebrane i poddane recyklingowi).

Szkoła współpracuje z partnerami społecznymi – ogrodem botanicznym, zoo i muzeum zoologicznym. W szkole panuje przyjazna i partnerska atmosfera. Nauczyciele szkolni są otwarci na innowacje w uczeniu się i nauczaniu. Zgromadzone doświadczenie pozwala nam czuć się bezpiecznie, że będziemy mogli pokierować planowaniem i realizacją działań projektowych oraz zagwarantować, że innowacyjność i jakość tworzona przez nauczycieli i uczniów wykorzysta środki wielu szkół we wszystkich krajach partnerskich Kaunas Tadas Ivanauskas pro gymnasium ma odpowiednie doświadczenia w podobnych projektach, w których aktywnie przyczynili się do udanego partnerstwa.

Nasza instytucja uważa ten projekt za bardzo ważny, aby wprowadzić europejski wymiar edukacji w naszej szkole, poznać dobre praktyki i dać naszym uczniom możliwość rozwijania europejskiej wrażliwości, poznawania innych kultur, uczenia się tolerancji i empatii oraz doskonalenia ich kompetencji w zakresie języków obcych. Nasza szkoła jest mocno zaangażowana w innowacje w nauczaniu i uczeniu się. Jesteśmy pewni, że możemy dzielić się dobrymi praktykami z partnerami. Nasi nauczyciele uczestniczyli w wielu kursach, które poszerzyły nasz repertuar umiejętności ICT (Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy) oraz znajomość obsługi programów edukacyjnych. Regularnie dzielimy się naszymi dobrymi praktykami z kolegami nie tylko z najbliższej okolicy, ale także z innych miast, a nawet krajów. Biorąc wszystko pod uwagę, jesteśmy dobrze wyposażeni i zorganizowani, mając wystarczające doświadczenie i wiedzę, aby bezproblemowo realizować projekty unijne.

4. Szkoła z Radomia w Polsce.

Nasza szkoła to Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Hansa Christiana Andersena w Radomiu. W naszej szkole uczy się 554 uczniów w wieku 6-15 lat. Uczy tu 53 nauczycieli różnych specjalności, w tym logopeda, psycholog i pedagog. Misją naszej szkoły jest kształtowanie ludzi samodzielnych, kreatywnych, otwartych na kontakt z innymi kulturami.

Kładziemy nacisk nie tylko na rozwijanie podstawowych umiejętności, ale również na nowe technologie. Nasza szkoła posiada dobrze wyposażone sale dydaktyczne (tablice interaktywne, rzutniki, komputery i łącze internetowe). Studenci korzystają z nowoczesnego oprogramowania na zajęciach. Prowadzą zajęcia z robotyki z wykorzystaniem klocków Lego Mindstorm, podczas których uczą się programowania, budowania i testowania rozwiązań służących wdrażaniu technologii i robotyki. Organizujemy akcje promujące zdrowie, czytelnictwo, prawa człowieka, tolerancję. Uczniowie realizują różnorodne projekty edukacyjne, w tym edukację ekologiczną i zdrowotną. 

Szkoła uczestniczy w ogólnopolskich projektach i akcjach proekologicznych, realizuje projekty ekologiczne oraz współpracuje z organizacjami i osobami działającymi na rzecz ochrony środowiska takimi jak: Centrum Edukacji Ekologicznej, PPUH RADKOM - spółka komunalna zajmująca się gospodarką odpadami. Uczestniczymy w akcjach takich jak: Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi oraz imprezach ekologicznych organizowanych przez nasze miasto. Corocznie uczestniczymy w Festynie „Czyste Miasto”, promującym zbiórkę surowców wtórnych i zużytego sprzętu elektronicznego, w warsztatach ekologicznych na terenie Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, podczas których uczniowie mogli zapoznać się z gospodarką odpadami oraz w Proekologicznym Forum Dzieci i Młodzieży . Swoimi działaniami staramy się promować właściwe postawy ekologiczne.

4. Szkoła z Seixal w Portugalii

Jesteśmy zatwierdzoną przez państwo prywatną szkołą, która zapewnia bardzo skuteczne doświadczenie akademickie i wysokiej jakości edukację dla wszystkich dzieci. Ta prywatna szkoła przechodzi od przedszkola do 12 klasy, zapewniając ambitne środowisko akademickie od momentu jej powstania w 1982 roku i od tego czasu składa się z tych samych dyrektorów szkół.

Colégio Atlântico z prawie 1400 studentami znajduje się w dzielnicy robotniczej w Seixal, w niewielkiej odległości od stolicy, Lizbony.

Jesteśmy szkołą, w której uczniowie mają zapewniony rygorystyczny program nauczania, instrukcje i oceny zgodne ze standardami państwowymi, jednocześnie zanurzeni w sztuce. Świadomość społeczna i ekologiczna oraz aktywność obywatelska to fundamenty naszego projektu edukacyjnego. Wierzymy, że promując świadomość społeczną i środowiskową naszych uczniów za pomocą metodologii nauczania opartego na problemach (PBL), zapewniamy im umiejętności i kompetencje, które pomogą im stać się aktywnymi jednostkami w dążeniu do bardziej tolerancyjnej, współpracującej, szanującej się i przyjaznej dla środowiska świadome społeczeństwo. Administracja szkoły wspiera inicjatywy nauczycieli dotyczące udziału w projektach Erasmus+. Szkoła w przeszłości uczestniczyła w 1 międzynarodowym projekcie Comenius i brała udział w 5 projektach ERASMUS+ od 2016 roku. Nasz program nauczania oparty jest na nowych technologiach z określonymi przedmiotami, podczas których uczniowie uczą się, jak z nich korzystać zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i programisty. Jesteśmy szkołą bardzo przyjazną technologii, a nasz program nauczania jest mocno oparty na ICT. Nasz program nauczania obejmuje przedmiot, w ramach którego uczniowie rozwijają umiejętności ICT (TIC) oraz przedmiot poświęcony informatyce; Jesteśmy szkołą, która ma bardzo silne podejście do świadomości społecznej i środowiskowej, ponieważ mamy: Szklarnię o powierzchni 500 metrów kwadratowych, która jest prawdziwym laboratorium, w którym nasi uczniowie zdobywają doświadczenia i uczą się; Partnerstwa z ekologicznymi ONG jako „Falmingo” i „Quercus” Uczestniczymy w ogólnopolskim programie „ecoescolas” i otrzymaliśmy od nich naszą zieloną flagę; Mamy cyfrową stację pogodową i udostępniamy nasze dane niektórym instytucjom oraz online. Jesteśmy szkołą, która ma bardzo silne podejście do świadomości społecznej i ekologicznej. Dlatego co roku zachęcamy naszych studentów do refleksji nad problemami społecznymi i środowiskowymi, a następnie staramy się aktywnie przyczynić do ich rozwiązania. T Wszyscy nauczyciele, personel i zarząd będą odgrywać aktywną rolę w rozwoju projektu. Wszyscy nauczyciele, personel i zarząd będą odgrywać aktywną rolę w rozwoju projektu. Nauczyciele posługują się jednym lub dwoma językami obcymi: angielskim, hiszpańskim lub francuskim. Mają odpowiednie doświadczenie w swoich dziedzinach, nauczając o mieszanych zdolnościach, mając różne narodowości i uczniów ze specjalnymi potrzebami w klasach.

6. Szkoła z La Solany w Hiszpanii.

IES Modesto Navarro to publiczna szkoła średnia położona w regionie La Mancha, w centrum Hiszpanii, 200 km na południe od Madrytu. Nasze miasto ma 17 000 mieszkańców i oprócz La Solany przyjmujemy studentów z dwóch pobliskich wiosek San Carlos del Valle i Alhambra.

Oferujemy wykształcenie średnie (12-16 lat), ponadobowiązkowe (16-18 lat) oraz podstawowe i średniozaawansowane szkolenie zawodowe w zakresie obsługi komputera i pomocy osobom wymagającym opieki (+16). Uczniowie mogą wybrać dwujęzyczną edukację obowiązkową w języku angielskim. Technologia, historia, muzyka, sztuka i rzemiosło, fizyka i chemia są nauczane w języku angielskim. Drugi język obcy to francuski.

Obecnie w naszych trzech budynkach mamy 586 uczniów, 58 nauczycieli, 3 woźnych, wychowawcę społecznego i dwóch urzędników. W naszym mieście działa jeszcze jedno publiczne liceum ogólnokształcące. Główną działalnością gospodarczą w naszym regionie jest rolnictwo związane z winem i oliwą z oliwek. Wymiar europejski jest jednym z kluczowych priorytetów naszej szkoły

wspólnota. Istnieje silny związek z innymi szkołami europejskimi poprzez wymiany i udział w programach Comenius i Erasmus+. Wierzymy, że ten program jest ogromną szansą dla naszych studentów i pracowników. La Mancha ma silne powiązania z innymi obszarami europejskimi poprzez handel winem i oliwą z oliwek.

Nasza szkoła ma silne powiązania kooperacyjne z naszymi władzami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi, firmami i szkołami, więc wiele projektów i działań jest realizowanych wspólnie. Na przykład jesteśmy aktywni w ogólnopolskim projekcie „Ciudad Ciencia”. „Ciudad Ciencia” to naukowy projekt upowszechniający Hiszpańską Narodową Radę ds. Badań Naukowych (CSIC) oraz Hiszpańską Fundację na rzecz Nauki i Technologii (FECYT), którego celem jest zapewnienie mieszkańcom miejscowości oddalonych od dużych ośrodków miejskich bezpośredniej wiedzy o aktualnych postęp naukowy i technologiczny. Uważamy, że temat i zagadnienia związane z tym projektem są priorytetowe dla działów dydaktycznych naszej szkoły. Wierzymy, że we wszystkich obszarach można się przyłączyć do działań, a ich motywacja i zaangażowanie będą wysokie.

Nasza szkoła uczestniczyła w projekcie środowiskowym Comeniusa „Nasza globalna przyszłość – dbamy” Poprzez ten projekt położyliśmy podwaliny pod działania środowiskowe, które prowadzimy każdego roku szkolnego. Na przykład mamy działkę szkolną, w której różne aspekty programu nauczania są omawiane przez znaczną liczbę grup w ramach różnych przedmiotów. W tym roku dołączyliśmy do regionalnego projektu mającego na celu usprawnienie recyklingu małego AGD i urządzeń cyfrowych. Wierzymy, że ten projekt odświeży zaangażowanie naszej społeczności szkolnej w środowisko oraz codzienne czynności i rutyny, które mogą zostać przyswojone przez rodziny, nauczycieli i uczniów w szkole. Uważamy również, że nasi partnerzy mogą skorzystać z doświadczeń środowiskowych, które rozwijamy dzięki naszemu udziałowi w programie Comenius. W tej chwili mamy stały zespół Erasmus+.